Niet te verwijderen bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 5.917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb een eigenaardig probleem.
Op een van mijn schijven heb ik een bestand staan en ik wet niet hoe het er komt maar ik kan het ook niet verwijderen. Ik zou de partitie kunnen formatteren zoals ik ook wel eerder gedaan heb met dit probleem, maar het moet toch ook mogelijk zijn om het .txt bestand zo te verwijderen. Ik heb alle mogelijkheden al gehad dacht ik.
Onder dos in de dosbox, met een win cd opstarten en dan repareren. Ik weet het niet meer,
Iemand ideeën?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Misschien heb je hier wat aan; Onverwijderbaar bestand

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Booten van een Knoppix CD-tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een proces die actief is die er gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-08 19:48

MrDrako

nep ict'er

Ik heb ook eens zo'n bestandje gehad, maar ik heb toen de partitie opnieuw aangemaakt omdat hij niet weg wilde zelfs na een format. Op de een of andere manier was het bestand er niet echt meer ofzo, maar toch weer wel? :S lekker vaag iig. heb je al zo'n ultimate boot cd geprobeerd?
met zo'n bartpe achtig ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

http://www.mike-tech.com/download/WhoLockMe104.zip

^ freeware tooltje om te zien of je file gelocked is en dat process te killen.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 10:58
Lukt het niet omdat het in gebruik is? Ik heb een klein programma, wholockme, onder de rechter muisknop staan waarmee je kan kijken wat het bestand "vast" heeft. Je kan zien waardaar/waarom het in gebruik is en daarna "unlocken" zodat je het wel kan weghalen.

http://www.mike-tech.com/download/WhoLockMe104.zip

hmm... Het googlen duurde toch te lang

[ Voor 11% gewijzigd door winnubst op 06-04-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Je hebt ook nog zo'n tooltje dat onverwijderbare bestanden kan deleten of overschrijven na het booten. KillBox dacht ik.

edit: download hier

[ Voor 28% gewijzigd door yohan op 06-04-2006 10:58 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
het bestandje is 0 kb.
wie snapt dit. en als ik onder dos werk,... wat in windows zou het dan nog meoten lockken?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als je NTFS als bestandssysteem hebt moet je eens controleren wat de rechten van het bestand zijn. Controleer of je gebruikersaccount rechten heeft om het bestand te verwijderen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 22:09
Misschien even een harde schijf controle doen.

Start -> Uitvoeren -> CMD -> chkdsk c: /f /r

/r = Zoeken/Repareren naar bad sectors. Hoef je er niet bij te zetten. (Kan lang duren)

c: Kun je vervangen voor de schijf die je wilt controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
het aparte is ook dat ik hem onder DOS al niet eens meer zie. maar ik ga es proberen wat harley538 zegt. ben dus ff een uurtje weg,.. :)

Ik moet wel even zeggen dat ik er bijzonder aardigheid in heb dat er steeds toch weer heel snel reacties komen als ik hier een vraag stel.
Ik moet bekennen dat als ik naar de reacties kijk ook nog wel ff wat meer had mogen zoeken. :X
Enfin,.. ga ff fouten op mijn schijf zoeken.

[ Voor 62% gewijzigd door Mushjkin op 06-04-2006 11:16 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download van www.sysinternals.com het tooltje pskill.exe ga naar cmd dir eens naar de map waar die staat, doe pskill.exe rottool.exe [enter]

nu sluit die het zogenaamde runnende bestandje af en als het goed is kan je het nu gewoon deleten renamen of wat je ook wilt. Tis irritant maar dit helpt vaak perfect

http://www.sysinternals.com/Files/PsKill.zip

http://www.sysinternals.com/utilities/pskill.html

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:30:
download van www.sysinternals.com het tooltje pskill.exe ga naar cmd dir eens naar de map waar die staat, doe pskill.exe rottool.exe [enter]

nu sluit die het zogenaamde runnende bestandje af en als het goed is kan je het nu gewoon deleten renamen of wat je ook wilt. Tis irritant maar dit helpt vaak perfect

http://www.sysinternals.com/Files/PsKill.zip

http://www.sysinternals.com/utilities/pskill.html

succes
Hmm grappig ook hier zegt dit proggie dat het bestand niet bestaat.
ik gaf al aan dat ik het bestandje ookin DOS niet meer zie.
ik ga ff kijken wat mijn register doet

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

druk dan maar je winxp cd erin en druk op F5 of F6 om je systeembestanden te laten herstellen misschien kan je hier nog wel wat meuk mee terug zetten en/of verwijderen

run anders ff hitmanpro tis meestal kansloos maar you never know

misschien die Norton Systemworks die Disk Doktor die fixed ook veel, maar je moet die tool maar net hebben

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 12:59
heb je attrib al gebprobeert in dos?
dus attrib -r

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
Timlog schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:38:
heb je attrib al gebprobeert in dos?
dus attrib -r
zal ik es doen.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
hmm,... systeembestand wordt niet opnieuw ingesteld.
bestand is en blijft 0 kb groot

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik snap niet wat is eigenlijk het probleem het bestandje is dan wel 0 kbs groot, het is waarschijnlijk niets ergs en geen virus, het vreet geen memmory en hdd space

ik snap je punt wel maar als het niet lukt gewoon laten staan, maak m anders hidden voor zover dat mogelijk is

ik snap dat je wilt weten hoe je dit soort problemen op kan lossen want ik ben zelf ook wel benieuwd maar zo te zien zijn er weinig oplossingen

heb je toevallig geen ntbackup.exe liggen of een systeemherstel image die windows zelf heeft gemaakt zodat je die terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:05:
maar ik snap niet wat is eigenlijk het probleem het bestandje is dan wel 0 kbs groot, het is waarschijnlijk niets ergs en geen virus, het vreet geen memmory en hdd space

ik snap je punt wel maar als het niet lukt gewoon laten staan, maak m anders hidden voor zover dat mogelijk is

ik snap dat je wilt weten hoe je dit soort problemen op kan lossen want ik ben zelf ook wel benieuwd maar zo te zien zijn er weinig oplossingen

heb je toevallig geen ntbackup.exe liggen of een systeemherstel image die windows zelf heeft gemaakt zodat je die terug kan zetten?
het zit op een data partitie die vol staat met mijn L.P. verzameling >:) en als ik deze partitie formateer dan moet ik eerst 400 gb opschuiven naar een andere partitie.
wil ik best doen maar dat duurt ff een uurtje of wat.
dus ik wil gewoon graag weten hoe je dit aanpakt zonder te formateren.
snap ie?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok dus het is niet je OS partitie dat had ik dus nog niet uit je verhaal opgemaakt

maar alsnog zolang het je pc niet traag maakt, en alle programmas gewoon kunnen blijven draaien dan is het opzich niet echt schadelijk

install voor zekerheid gewoon ff firewall of ga achter de router zitten en gooi die zo goed mogeljik dicht, zodat er geen informatie kan worden geleakt of dat er mensen op je pc kunnen inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:42:
install voor zekerheid gewoon ff firewall of ga achter de router zitten en gooi die zo goed mogeljik dicht, zodat er geen informatie kan worden geleakt of dat er mensen op je pc kunnen inloggen
Wat een onzin (nofi). Kun je net zo goed de netwerkkabel eruit trekken totdat je het bestandje verwijderd hebt.

Maarre, als hij het bestandje blijft laten zien, is er misschien iets met de FAT of de MFT aan de hand. Ik zou daar eens een programma'tje voor opzoeken. Misschien kan Perfectdisk het al verhelpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-04-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

prolly is het een bestandje met een bepaald teken in de bestandsnaam, waardoor er gezeik ontstaat, heb zoiets ook eens gehad, toen ook een topic voor geopend. Wellicht heb ik het zelfbouwtooltje nog dat me toen uit de brand heeft geholpen

* kamstra even zoeken gaat :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof dat hijackthis ook een optie heeft om iets weg te donderen bij het booten :) ff proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Waarom vraagt er niemand naar de naam van dit bestandje ??? >:)
Ik bedoel io.sys is bijv. ook 0 kb })

[ Voor 37% gewijzigd door Rudolfus op 06-04-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Momenteel zit ik niet achter mijn eigen pc, maar zo'n probleem heb ik laatst ook gehad. Veel programma's werkte niet, behalve één.

Volgens mij was dat dit programma (unlocker):
http://www.softpedia.com/...cellaneous/Unlocker.shtml

Voor de zekerheid kijk ik het dalijk nog even na en post ik het wel, mocht dit niet het programma geweest zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door saviour op 06-04-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

gevonden!

http://home.planet.nl/~tiborv/delcrap.rar

probeer dat eens?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk ook dat tooltje WHIPEN maar dan moet je hem wel ff kunnen vinden met dat proggie

gewoon ff zoeken op "whipe data" "whipe files" dat is echt iets deleten dat ook niet snel terug is te halen via een recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
Rudolfus schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:56:
Waarom vraagt er niemand naar de naam van dit bestandje ??? >:)
Ik bedoel io.sys is bijv. ook 0 kb })
file heet: CA6NIFIT
en staat op de 2e partitie van mijn eerste set scijven die in raid staan.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
EUREKA, JIJ BENT ECHT DE AL OVERHEERSENDE MEESTER!!!

Wat doet dat bestand van jou eigenlijk?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:42:
ah ok dus het is niet je OS partitie dat had ik dus nog niet uit je verhaal opgemaakt

maar alsnog zolang het je pc niet traag maakt, en alle programmas gewoon kunnen blijven draaien dan is het opzich niet echt schadelijk

als ik praat over 400 gb aan data zou ik dan geen firewall hebben denk je?
dit is geen aanval,.. maar ik vraag me af waar ik je aanleiding gegeven heb om te denken dat ik dat niet zou hebben.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Mushjkin, zou je misschien in het vervolg gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je iets nieuws toe te voegen hebt binnen 24 uur? Anders staat het zo kickerig. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
pasta schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 02:58:
offtopic:
Mushjkin, zou je misschien in het vervolg gebruik willen maken van de [afbeelding]-knop als je iets nieuws toe te voegen hebt binnen 24 uur? Anders staat het zo kickerig. ;)
ik merk dat ik op sommige punten ook nog newbie ben.
Ik knoop het in mijn oren!

(\__/)

Pagina: 1