Toon posts:

geen beeld na kortsluiting fan kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik heb al een tijd waterkoeling in mijn pc. Nu viel vanochtend ineens mijn pc uit. Toen ik keer waarom kwam ik erachter dat de kabel van de waterkoelingsfans kortsluiting maakte. Dit heb ik verholpen, maar dat mocht niet helpen, in die zin dat ik nu bij het opstarten geen beeld krijg. Alle drives spinnen op mobo led enzo doen et gewoon, led op vid card brand ook. Wie helpt mij?

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Even proberen alle spanning van het bord, dus psu netvoeding los gooien. En de cmos een reset geven. Ik heb zelf al heel vaak dit probleem* gehad en dit hielp bij mij altijd...

*Videokaart uitval bedoel ik dus, geen kortsluiting.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Dit heb ik geprobeerd. Maar het mag niet helpen.

Specs zijn:

DFI Lanpary NF4 Ultra-D
AMD 64 3500+
Geforce 6800gt XFX
1024 mb ddr dual channel

Verwijderd

heb je het al met een andere videikaart geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
nee, het is de enige pci-x video kaart die ik heb. Maar wat ik niet snap is dat de fan alleen maar verbonden was met de voeding, en niet met mobo/vid card oid. Hoe kan dit dan uberhaupt?

Verwijderd

Topicstarter
het is een plexicase, ken het nog iets met aarde temaken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
anders stopcontact heeft ook neit geholpen.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Wat is er met het kabeltje gebeurd zodat tie sluiting ging maken? En waar was de sluiting precies?

Tubes....It's what make music music!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
offtopic:
D'r zit een edit knop, misschien had je 't nog niet door, maar probeer die es te gebruiken; leest tig keer ifjner ;)

Verwijderd

plexiglas,kan statisch worden,toch?Misschien dat je toch wat statische electriciteit hebt afgegeven aan de kast,en,of componenten.
Of dat er toch iets anders erbij kapot is gegaan door die kortsluiting.

Ik ben bang dat je toch iets hardwarematig zult moeten veranderen,wiselen,de kans is groot dat b.v je videokaart stuk is.

En dat kun je alleen uittesten door of een andere vga in je computer te stoppen,of deze videokaart in een ander systeem(bij een kennis,vrienden?)met pci-express uit te proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 16:45 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[mierenneukmodus]PCI-Ex niet PCI-X, PCI-X videokaart ben ik nog nooit tegengekomen.[/mierenneukmodus]
Missch dat er iets mis is met je voeding nu? Kun je die vervangen (of heb je dat al gedaan)

Nu onderdelen vervangen kan geen kwaad, maar ik zou als eerste dan het mobo of zo verdenken.
Maar aangezien dat je fan alleen op je voeding aangesloten was zou ik daar wel eens eerst naar kijken.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb ook een keer een kortgesloten fan gehad (stomme zelfbouwmods van mij...) en daarmee is een fan-aansluting doorgebrand.

Waarschijnlijk vond jouw moederbord het iets minder leuk en is helemaal stuk.
Wat het echter ook zou kunnen zijn is dat je voltage-regulatoren gewoon doorgebrand zijn, met wat soldeerwerk is dit op te lossen.

Vaak gaat dit echter anders en loopt de fan-aansluiting direct naar je mobo-stekker, en als hij aan die kant is doorgebrand is repareren onmogelijk.

Nieuw mobo dus...

Probeer eerst wel e.e.a, zoals alle stekkers los van mobo (ook vooral voeding, maar ook hdd/kaarten etc, alleen proc+mem laten zitten) en dan met het biosbatterijtje eruit hem te resetten (CMOS reset jumper), en dan evt nog een dagje te laten liggen.
Als het een softwareprobleem was is dat iig getest dan.

edit: Is het nu een fanconnector op je mobo of op je videokaart?
Lijkt me op mobo, dat is nog wel te fixen, maar als je geen gerommel met een videokaartfan hebt uitgehaald zal de kaart nog helemaal goed zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door DarthPlastic op 06-04-2006 16:58 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij zegt dat de fan alleen verbonden was met die voeding, dus nie op een aansluiting van het mobo, daarmee neem ik aan dat hij op een molex zat of zo.
Dus lijkt het mij dat misschien die voeding een slag heeft gehad.

Verwijderd

Topicstarter
de fan was aleen verbonden met een controledingetje van asetek. De voeding zou dus kunnen maar waat ik dan niet snap is dat alles gewoon opspint en ledjes gaan branden .

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:02:
de fan was aleen verbonden met een controledingetje van asetek. De voeding zou dus kunnen maar waat ik dan niet snap is dat alles gewoon opspint en ledjes gaan branden .
Dat wil niks zeggen....voeding kan alnog goed stuk zijn. Probeer eens een andere, voeding is waarschijnlijk de oorzaak. Als je maar geen sluiting op je MOBO gemaakt heb

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1