[delphi] Disable / enable hardware

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 22:37
Lang verhaal kort:

Ik gebruik een vodafone connect card (option fusion) voor UMTS / WIFI.
Probleem hierbij is dat ondanks de laatste firmware deze kaart wel eens vastloopt, met name in het buitenland.

Dit heeft als gevolg dat er uiteraard geen data meer over de UMTS verbinding verstuurd kan worden. Nog een nadeel is dat bij het afsluiten van de pc deze blijft hangen.

Nu heb ik al vrijwel al alles probeerd, als laatste optie wil ik proberen om de hardware tijdelijk te disablen, en weer te activeren. Hopelijk komt de kaart hierna weer tot leven.

De vraag is nu: hoe kan ik mbv delphi hardware uitschakelen en weer activeren.

Tips zijn zeer welkom :)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Misschien moet je de vraag breeder stellen: Hoe kan je vanuit code hardware enablen of disablen. Daarna kan je altijd nog kijken hoe je de code eventueel naar Delphi moet vertalen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je kan het met Devcon doen; een tooltje uit de SDK. Maar deze gebruikt standaard api's van Windows welke je zelf vanuit Delphi kunt aanroepen.

http://www.codecomments.com/archive421-2005-10-664334.html
Daar staat een stukje code waarbij het gebeurd; misschien kan je die source gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 06-04-2006 11:15 ]

Pvouput live

• KBDE
Zal eens kijken of ik er wat aan heb... ik vindt alleen dat devcon tooltje niet. Waar kan ik die downloaden? Vindt de hele sdk niet eens.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Blijkbaar kan je ';m nu ook los downloaden.
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q311272

[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 06-04-2006 16:02 ]

Pvouput live

• KBDE
Ok, ziet er goed uit, maakt mij persoonlijk niet uit of het via een externe tool is of direct in de code wordt geintegreerd. Zolang je er maar niks van ziet vindt ik het goed :) Daar ga ik nu aan werken.
Pagina: 1