IIS6 werken met Proxypass/reverse

Pagina: 1
Acties:

• bartjoo574
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-02 16:48
Hallo mensen, ik heb een vraag.
via apache is het mogelijk dat alle aanvragen via poort 80 binnen komen en aan de achterkant afgewerkt kunnen worden naar bijvoorbeeld 8888 (andere applicatie). De aanvrager ziet daar echter niks van. die denkt op poort 80 te werken. Dat heet proxypass/reverse bij apache.

nu heb ik IIS geinstalleerd en daarop verschillende virtual hosts aangemaakt. dus verschillende websites op poort 80 alleen luisterend naar een andere naam. (subdomeinen). dit werkt ook prima. nu heb ik alleen op die server ook een applicatie draaien op poort 8888. Ik wil net als bij apache dat IIS dat regelt naar die poort. Dus dat ik alleen poort 80 open hoef te zetten in de router en hij INTERN doorgezet wordt naar 8888. Waarschijnlijk moet je daar een ISAPI ofzo voor gebruiken of kan het helemaal niet met IIS. ik hoor graag van jullie!

Verwijderd

iis heeft geen reverse proxy, iis kan alleen redirecten (aka je moet port 8888 ook openzetten).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IIS zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic nog eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• bartjoo574
ok :) sorry voor het verkeerd posten..

kent IIS dat echt niet? zou toch wel heel slecht zijn toch?
of een script ofzo die zelf geschreven is moet er toch wel zijn?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Als er geen ISAPI proxy module is (ik kon er zo snel niet 1 vinden), kun je nog altijd ISA server aan het internet hangen en die laten proxy'en naar IIS en je andere server. Ik neem aan dat ISA dat wel kan, dat is tenslotte in de basis een proxy server (en nog veel meer).

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Je kan natuurlijk ook hetzelfde uithalen door ipv ISA, apache te installeren. Hangt het er wel vanaf of jouw bedrijf een MS-only policy heeft ofzo waardoor je geen apache kan/mag gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Gerco op 06-04-2006 10:14 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• bartjoo574
ja, dat zou eventueel een mogelijkheid zijn. toch raar dat het niet werk zo :S

• bartjoo574

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dat ziet er inderdaad uit als een reverse proxy module voor IIS. De vraag is of je die zomaar kan/mag gebruiken. Ik heb geen site gevonden waar je dat ding kan kopen/downloaden. Hij lijkt door SAP gemaakt/aangekocht te zijn. Weblogic heeft ook zo'n module bij hun installatie zitten volgens Google.

Ik heb nog geen site gevonden waar dat ding los te krijgen is eerlijk gezegd. Het is wel precies wat je zoekt, dus ik zou er maar op verder gaan. Misschien kun je bij SAP vragen waar ze die module vandaan gehaald hebben en hem zelf ook daar kopen/downloaden.

[ Voor 20% gewijzigd door Gerco op 06-04-2006 10:58 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• bartjoo574
ja, het lijkt er wel op he.. dat weblogic kna je gewoon als demo dlen.
misschien dat ik dat kan doen en dan alles eruit copieren?
kan idd die module ook niet zomaar vinden.. hmm

• bartjoo574

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

bartjoo - als je zelf de laatste reactie hebt gepost, pas dan je laatste reactie even aan in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen :)

Verder - persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een Apache die alle requests proxied in plaats van IIS te laten proxyen :)

• bartjoo574
ok, zal ik doen.. tja, apache, ik snap het wel :) maar wil graag met IIS werken hier. vooral het bedrijf wil het..

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

bartjoo schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:13:
ja, het lijkt er wel op he.. dat weblogic kna je gewoon als demo dlen.
misschien dat ik dat kan doen en dan alles eruit copieren?
Dat zou je kunnen doen ja, maar ik acht het vrij waarschijnlijk dat de licentie van Weblogic dat niet toestaat. Ik neem aan dat je je als bedrijf zijnde niet wil inlaten met illegaal gebruik van software?

Pagina: 1