[JS] Sockets in Javascript

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik probeer voor informatica een leuke MMO spelletje te maken. Vriend van me kwam met het idee van balloon-fight: mannetjes die zweven met ballonen en elkaars balonnen lekprikken, erg simpel, toch verslavend ;)
Ik ben al in C++ begonnen aan een server, en zou natuurlijk ook een C++ clients kunnen schrijven, maar dat moet de gebruiker dan weer downloaden en dat is niet cool ;)
Ik heb al wat ervaring met games schrijven in Javascript, en wil dus ook proberen dit te doen in Javascript. Helaas zit er standaard geen socket library in Javascript :(
Bij deze dus de vraag, hoe kan ik in Javascript sockets gebruiken? Ik zat zelf te denken aan een flash of java-applet die het socket gedeelte overneemt, maar daar heb ik weinig tot geen ervaring mee :(
Heeft iemand misschien tips, of pre-made applets die je voor zoiets kan gebruiken?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Misschien via XMLHTTP? Moet je alleen zorgen dat je server dat snapt, maar dat lijkt met niet al te lastig.

Skill is when luck becomes a habit.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
XMLHTTP is idd de manier denk ik. Je moet zorgen dat je app een connectie opent op een poort en dat je XMLHTTP daar de info op laat query'en.. al met al gaat dat niet erg tof als je iets vloeiend wilt laten gaan aangezien je na iedere actie een query moet doen. Theoretisch zou het kunnen, ik weet alleen niet of dat wel tof gaat werken op die manier, daar is XMLHTTP te traag voor aangezien dat geen connectie op en kan houden maar elke keer een connectie maakt zoals ik al zei :)

[ Voor 4% gewijzigd door m33p op 06-04-2006 14:15 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Javascript heeft geen sockets. Flash (en java applets) trouwens wel.

Het lijkt me echter vreemd om van flash enkel de socket functionaliteit te gebruiken en vervolgens je game in javascript te implementeren. Ik zou in dat geval gewoon de complete game in flash implementeren. Hiermee zijn de grafische mogenlijkheden een stuk uitgebreider!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
XMLHTTP gaat echt geen oplossing zijn ;)
Ik moet toch op zn minst wel normale sockets hebben, niet telkens queryen voor informatie :P

Waarom ik grag Flash of Java alleen voor de sockets gebruik, en niet voor de rest?
Het moet toch enigzins een uitdaging blijven :D? Heb al met verschillende andere projecten de powerrrr van JavaScript laten zien bij informatica leraar, en was van plan die trend door te zetten ;)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28
Vind ik een mooie gedachte, vrees alleen dat het niet haalbaar is

Ik weet niet hoeveel communicatie je tussen de verschillende clients nodig hebt, maar msischien dat het toch wel haalbaar is met XMLHTTP?

Verwijderd

Als je een Java applet draait kan je de public methods van je main class (de applet class) aanspreken vanuit javascript. Omgekeerd nu wel niet, maar je kan dan wel bvb 10 keer per seconde je applet pollen vanuit javascript, en op die manier kan je wel best snel interactieve dingen maken..
Pagina: 1