software archiveren

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21
Ik ben op zoek op Software programma`s te kunnen archiveren.
Ik kom om het internet zat programma`s tegen voor documenten maar ik heb het probleem dat als ik software mappen stop dat ik het niet goed kan onderverdelen en daarom ook vaak problemen heb om het terug te vinden.

Ik zoek dus een stukje software die mijn programma`s gaan archiveren en mappen aanmaakt waar ik mijn software in onder kan verdelen.

Kent iemand dit soort software? en welk programmatje raden jullie aan?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bedoel je software installaties of de geïnstalleerde software?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• eatualive
Zeg maar de executebles dus het paktje waarmee je de software installeeert. Want al geinstalleerde software is nutteloos.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan natuurlijk zelf gewoon een bepaalde structuur aanmaken.
De map met software installers die ik bewaar op mijn computer, is heel simpelweg onderverdeeld in een aantal subdirs. Images voor OS CD's, Office meuk, benchmarks, IM's etc.
Daarnaast hanteer ik een lijstje in de Games Collector van Collectorz.com.
Ze hebben iets soortgelijks voor films, vandaar dat ik ze ken. Je kan eigen velden toevoegen in de database, hierin geef ik aan welke locatie de software heeft, eventueel ook gebrand in een map.
Is even wat werk om alles wat je al hebt in te voeren, maar daarna is het makkelijk bijhouden, en makkelijk terugvinden.

• eatualive
ja dat met die directory heb ik geprobeert maar het is de kunst om een goede en duidelijk onderverdeling te maken.
En aangezien dat het daar misloop heb ik een programma of een document nodig waar dat al is uitgezocht of uitgevonden hoe dat werkt.

Verwijderd

zoek eens op google achter het programma where is it.
Je brand gewoon alles op dvd, zonder op te leten waar je het zet, schrijf op elke dvd een nummer, en where is it vind je files gewoon supersnel terug... direct geen probleem meer met het sorteren, omdat je het niet juist meer moet zetten :+

(heb zelf ongeveer 70.000 files zo gearchiveerd staan, en op 2 sec is de cataloog helemaal doorzocht).

Verwijderd

Je moet zo'n versie-beheer programma hebben, dan heb je de archivering ook gelijk. CVS - Concurrent Versions System, Clearcase bijvoorbeeld (al is dat wel gelijk heel complex en groot, maar ik heb er zelf nooit echt goed mee gewerkt, dus ik weet niet of Clearcase specifiek handig is, maar het is er eentje)

• eatualive
Ik zal een kijken of dat dat programma makkelijk is.in ieder geval alvast bedankt.

Verwijderd

eatualive schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:02:
Ik zal een kijken of dat dat programma makkelijk is.in ieder geval alvast bedankt.
Post je je bevindingen nog? Misschien dat ik met de tijd ook een systeem voor het onderhouden van mijn eigen geschreven software en libraries wil gaan gebruiken. Dus ik ben benieuwd of je het bruikbaar vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 10:35 ]

• eatualive
Ik ik de programma`s heb getest dan zal ik wel even mijn bevindingen plaatsen in dit topic.

Ik ben oz aan het testen geweest en ik heb gemerkt dat de programma`s die hier in het programma te ingewikkeld zijn en niet precies wat ik zoek.
Maar door deze programmas ben ik verder gekomen met mijn zoektocht naar een goed programma.

Ik kwam op SoftCAT PLUS. Dit is eensuper relax programma.
Je moet zelf wel een mappen structuur maken en organiseren.
Voordelen deze software:

-Super gebruiksvriendleijke (ik had in 5 minuten door hoe en wat zonder manuel te lezen)
-Automatich archiveren (hij zoekt alle executevles en je kunt zelf zeggen in wat voor mappen structuur gezet moet worden. Er zijn een 6tal structuur mogelijkheden.
- je kunt extra informatie toevoegen aan programma`s om het zoeken te verbeteren.
- Het zoeken zelf gaat supper snel.

En nog veeeeeel meer. Echte aanrader voor zowel muziek,documenten, software enz enz.

[ Voor 83% gewijzigd door eatualive op 06-04-2006 12:09 ]

Pagina: 1