[XP] Soms BSOD bij afmelden gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
twee op de drie keer dat één gebruiker afmeldt krijgt zij een BSOD.

het gekke is dat al de andere gebruikers dit nooit hebben.
de gebruiker waarbij het gebeurt heeft exact dezelfde programma's draaien bij opstarten.

het kan al gebeuren als de gebruiker enkel maar aanmeldt en meteen weer afmeldt.

dit is natuurlijk vervelend als iemand tegelijkertijd is aangemeld en zo dus gegevens kwijt kan raken.
het gebeurt overigens ook als maar één gebruiker is aangemeld.

het gebeurt niet als deze gebruiker 'andere gebruiker' kiest en dus aangemeld blijft.

deze gebruiker heeft een account met beperkte rechten, de meeste andere gebruikers overigens ook.

pc is gecheckt op virussen/spyware.

alle Windows Updates zitten erop.

uit de minidump zou ik kunnen opmaken dat het aan ntoskrnl.exe ligt??
Probably caused by : ntoskrnl.exe
de bestandje heb ik gecheckt en het komt precies overeen met het bestandje op een andere pc die geen problemen geeft...

of het ligt aan een driver...
DEFAULT_BUCKET_ID: DRIVER_FAULT
maar welke driver?
en hoe kan het dat andere gebruikers er geen last van hebben?
deze gebruiker gebruikt geen apparaten of programma's die de andere gebruikers niet gebruiken.

de minidump:

http://home.planet.nl/~caesu/bsod.txt

ik hoop dat iemand een oplossing vindt.
desnoods kan ik natuurlijk een nieuwe gebruiker aanmaken en de gebruiker die problemen geeft wissen.
maar dit vind ik lastig in verband met wachtwoorden van sites die opgeslagen zijn en veel specifieke instellingen die deze gebruiker heeft.
deze specifieke instellingen vereisen overigens geen drivers of programma's, gaat enkel om Outlook instellingen bijvoorbeeld.

bedankt.

Verwijderd

Begin eerst eens met een kopie van het profiel van de gebruiker te maken en het originele profiel weg te gooien.
Als dit het probleem oplost kan je daarna eventueel stukje bij beetje het oude profiel terugkopieren. Als het probleem niet is opgelost kan je het het profiel weer terugzetten....