Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freezes door virusscanner

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 22:52
Goedenmorgen :)

Sinds ik Kaspersky Antivirus gebruik, welke opzich prima bevalt op één na, heb ik af en toe last van freezes. De processorbelasting van de kavsvc.exe gaat naar 100% en ik hoef niet te proberen ook maar iets te doen want dat werkt gewoon simpelweg niet.

Dit gebeurd vooral bij het installeren van programma's en bij het selecteren van grote bestanden. Momenteel zet ik zelfs de virusscanner al uit zet als ik bepaalde grote bestanden van mijn netwerk kopieer (waarvan ik weet dat ze veilig zijn).

Ik heb het probleem ook eerder gehad met Norton. Ik geloof dat dat om versie 2004 ging. Dit probleem heeft zichzelf opgelost (update anyone?). Nu bij Kaspersky heb ik er zeker al vanaf versie 5.0.3 last van. Dus ook in de onlangs uitgebrachte 5.0.5 versie.

Heeft iemand nog meer last van dit probleem en heeft er misschien een oplossing voor? Het is hoogst irritant als je afhankelijk van de grote van het bestand eerst 25 sec. moet wachten voordat je verder kan.

edit:
Het probleem doet zich zeker op 3 verschillende 4 verschillende pc's voor. Alle pc's gebruiken dezelfde instellingen.

tnx :)

[ Voor 7% gewijzigd door LollieStick op 06-04-2006 01:35 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:28

chromeeh

the Gnome

Heb je misschien een feature aan staan die een soort kernel lock doet (ken Kaspersky verder niet) om zo de files exclusief te scannen?
Gebeurd het ook als je een 'gewone' virusscan doet, i.p.v. de onaccess scanner ?

Je hoeft trouwens niet te bedanken hoor, zonder dat is het ook goed ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
Ik gebruik al een tijdje KAV 6, die heeft hier geen last meer van. Maar ik dacht dat je in 5 kon aanzetten dat alleen nieuwe bestanden gescanned worden, dit zou al een hoop moeten schelen. Anders worden bestanden elke keer opnieuw door de scanner gehaald, ook als zijn ze niet gewijzigd.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Verwijderd

KAV 6 en KIS 6, de final/RTM versies (6.0.0.299) die naar verwachting ergens in mei in de "winkel" liggen zijn momenteel hier te downloaden.
ftp://kav2006:Fynb02dbhec60@data.kaspersky.ru/6.0.0.299/

(kav6.en.msi voor de engelse versie)

Als het goed is kan je gewoon je huidige versie 5 licentie key gebruiken voor deze nieuwe versie die een stuk sneller werkt dan KAV5.

Als je geen geldige licentie hebt kan je hier
ftp://kav2006:Fynb02dbhec60@data.kaspersky.ru/
een test/trial licentie vinden in het bestand ActCodes.txt

Hier een link naar het Kaspersky forum voor evt. extra informatie.
http://forum.kaspersky.com/index.php?showforum=16

• LollieStick
tnx ik ga het ff proberen.

i'll keep you in touch :)

• LollieStick
Het lijkt er op dat het probleem met KAV6 opgelost is.
Mochten er nog weer problemen optreden, dan laat ik dat wel merken

tnx :)

• LollieStick
Inmiddels heb ik op diverse PC's hier versie 6.0 geinstalleerd maar kom op alle PC's het volgende probleem tegen.

Als ik aan het downloaden van een Usenet server (nieuwsgroep), hiervoor gebruik ik GrabIt, gaat de CPU naar 100% en gaat de download snelheid drastisch naar beneden. Waar dat zonder actieve virusscanner 600-700 KB/s is, is dat met virusscanner maar 300 KB/s. Dit heb ik getest door de virusscanner af te sluiten en vervolgens hetzelfde opnieuw te downloaden vanaf dezelfde server.

Het probleem treed niet op met versie 6.0.1 beta, maar daarmee heb ik op één van de pc's niet al te beste ervaringen en is dus in dit geval geen oplossing.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Zou haast wel moeten als het bij mij op verschillende PC's gebeurd. Misschien dat dit een bug is o.i.d.

• LollieStick
*schop*

Verwijderd

Zet het scannen van "General NNTP" port eens uit bij Settings/Service/Network Settings.
Pagina: 1