[showcase] Marlou

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 10:28
Vorige week heb ik een shoot met Marlou gehad, een leuke spontane meid. Hieronder een selectie van de resultaten.

1.
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/01_marlou.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/02_marlou.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/03_marlou.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/04_marlou.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/05_marlou.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/06_marlou.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/07_marlou.jpg

8. (extra )
Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/dpz/08_marlou.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door mt-cube op 06-04-2006 11:13 . Reden: Minder jpg compressie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mooie pics :) ;op foto 5 en 8 mis ik een beetje de scherpte en op sommige foto's is de belichting net niet helemaal. Ook de eerste paar foto's is de pose een beetje identiek. Ook neem ik wat JPEG artifacts waar hier en daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Stinger666 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:32:
Ook neem ik wat JPEG artifacts waar hier en daar!
Yep vooral bij foto 7, in haar hals wordt het daardoor wat vlekkerig. Langs 't kraagje zie je daar ook artifacts. Op de rest zie je er niet echt iets van. #3, mja, experimenteel gezien wel leuk maar een beetje apart, alsof ze nog niet helemaal klaar zat. My 2 cents. ;) Verder een mooie serie!

[edit]
Nou, net wakker geworden (tja.. laat.) en na een goede nachtrust moet ik op #3 terugkomen, hij is idd wel spontaan. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 06-04-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooi werk! Ik vind vooral de belichting erg geslaagd (en het model mag er ook wezen natuurlijk :)).

#1 en #3 vind ik erg leuk, spontaan en hebben een mooie compo.
#2 is ook wel leuk maar het model zit hier wat gespannen lijkt het wel (zit niet rechtop, misschien is dat het).
#4 beetje jammer dat haar arm afgehakt is.
#5 Gewoon goed.
#6 Props en wind, leuk bedacht. Wel vind ik hier de belichting het minst (teveel op haar lichaam gericht, te weinig op haar gezicht). Verder vind ik de compo wat minder (haar haar er helemaal op?).
#7 Ook weer goed.
#8 Had ik graag vanuit een andere hoek gezien zodat je het tweede model ook wat meer van voren ziet.
Favoriet ziijn 1 & 3

Al met al een prima serie waarbij een aantal foto's echt profi overkomt op mij. Ik moest redelijk zoeken naar puntjes ;)
Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over je belichting en gear? (buiten de 350D en de 50mm).

Ik vind de jpeg compressie trouwens absoluut niet storend en zie weinig artifacts.

[ Voor 10% gewijzigd door djengizz op 06-04-2006 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
Bedankt voor het commentaar! Ik moet nog veel leren :) Voor je jpgcompressiepuristen, ik had ze per ongeluk 2x gesaved. Hoop dat het nu beter is.

Wat betreft het licht; we hebben het geluk gehad dat we wat studiolampen hebben kunnen gebruiken. Het is erg leuk om daar mee te werken, maar vooral ook lastig in het begin. Ik heb voornamelijk gebruikt gemaakt van één flitser met kleine softbox en een aantal piepschuim platen als reflectors. (je kan het zien in de ogen) Alleen bij #8 staat er ook een lamp rechts tegen een reflector aan te flitsen.

#8. trouwens, was niet zo gepland. Meer van 'model ga eens zo staan...' hm wel leuk, klik :p

[ Voor 10% gewijzigd door mt-cube op 06-04-2006 12:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 13:32

Valor

yummie spam

Erg leuke serie. Vind de kleuren en lichting goed gedaan. Vind voor de tinten in de huidskleur erg mooi.

#1: Leuke foto maar wel beetje standaard.
#2: Erg mooie blik van model(Zo ie zo wel mooi model :P)
#3: Spreekt mij erg aan lekker spontane foto lijkt het wel!!
#4: Leuke verandering in de serie.
#5: Misschien was iets ver af mooier geweest. Maar wel strakke plaat vooral door de shaduw en lichtval
#6: Jammer van blury haar. Verder leuke plaat
#7: Gewoon goede foto
#8: Doet mij niet zo veel. Vind jammer dat je van ander model geen gezicht ziet.

Maar hoe dan ook. Respect altijd nog beter al velen malen beter als mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Mooie serie hoor.
Bijzonder mooi vind ik #1 en #3.
#6 vind ik door de belichting wat minder.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zag de eerste foto en wilde gelijk verderkijken! Lekker spontane pic
daarna vind ik 't niet echt bijzonder meer eigenlijk...

Foto 3 is btw ook wel erg leuk, maar zwarte achtergrond/ zwarte kleren gaan niet samen!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
CLB schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:48:
Ik zag de eerste foto en wilde gelijk verderkijken! Lekker spontane pic
daarna vind ik 't niet echt bijzonder meer eigenlijk...

Foto 3 is btw ook wel erg leuk, maar zwarte achtergrond/ zwarte kleren gaan niet samen!?
Mijn idee exact! De eerste is heel uitnodigend... de rest niet bijzonder. Ik heb ook het idee dat het licht een beetje te direct is geweest... de witte vlekken op de huid zijn jammer.

[ Voor 13% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 06-04-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ben ik dan de enige die vindt dat de dame niet heel foto genique is?

Vind verder de foto's wel aanzienlijk, je zou verder wat verschillende lichtpunten kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tennie op 06-04-2006 15:25 ]

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het 'Yes' (Dat puberblad) gehalte erg hoog maar technisch ziet het er allemaal superstrak uit.

In #4 laat ze zich van haar beste kant zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

ik zie idd wat lichtvlekken door te direct flitsen, maar verder: prima serie! Moet ik ook eens op gaan oefenen, portretfoto's :P

Alleen heb ik dat bij elke mooie showcase, dus ga ik me eerst wat meer toeleggen op natuurfoto's :)

[ Voor 35% gewijzigd door MBV op 06-04-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16
Leuk ! :)

Vaak niet helemaal goed geframed (Bestaat dat woord eigenlijk? Klinkt goed iig): 1,2,4,6,8

Huid lijkt wel een beetje vreemd (vooral duidelijk bij 1,5,7), heb je dit bijgewerkt??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

--haste-- schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:11:
Ben ik dan de enige die vindt dat de dame niet heel foto genique is?

Vind verder de foto's wel aanzienlijk, je zou verder wat verschillende lichtpunten kunnen gebruiken.
Klopt ja, ik wou me er eigenlijk niet mee bemoeien. De dame in kwestie is wel een mooie meid, echter heeft ze niet de uitstraling die prettig is bij een foto. Net of ze veel te gespannen is op zommige foto's.
De foto's waar ze weer ontspannend op uitziet komen op de een of andere manier niet over.

[ Voor 11% gewijzigd door Erazzzer op 07-04-2006 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
kheb er weinig vestand van, maar nummer 3 blinkt echt uit. Geweldige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

[offtopic]
Kun je haar eens vragen of ze in Sneek op school heeft gezeten? Ze komt me echt ontzettend bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:24
Verder ziet de expert op foto 4 dat d'r bh keuze niet helemaal top is, lijkt iets te strak te zitten waardoor er extra welvingen (zie schaduwen) ontstaat.

Maar da's dus niet echt een fotografisch probleem :Y)

offtopic:
waarom valt me dit op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

Jimbolino

troep.com

op #2 en #3 heeft ze d'r linker oog een beetje meer dicht dan d'r rechter.

Persoonlijk zou ik niet gaan voor een zwart T-shirt op een donkerblauwe achtergrond. In het wit vind ik ze er mooier uitkomen.
Verder mooie fotos hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 07-04-2006 02:48 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Humm ik vind het wel een echte Hollandse dame. En ze heeft ook nog eens twee mooie pluspunten >:) (No sexual harassment intended :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Leuke foto's! Inderdaad een leuke hollandse dame. Foto 7 en vooral 8 vind ik erg leuk. Foto 8 is net even weer iets anders dan de doorsnede model foto's :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
6 is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zes vind ik zelf net wat te hard uitgelicht, maar vier daarentegen is erg lekker. Hij had nog een tandje helderder gemogen misschien, maar het is een prachtplaat :) Nummer één is leuk maar naar mijn mening net wat te strak gekaderd. Nummer drie is ook erg leuk, lekker spontaan, mooi uitgelicht, topplaat :)

Ik ben benieuwd naar de volgende serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
Nogmaals bedankt voor het commentaar. Voor de harde belichting heb ik bewust gekozen omdat ik vond dat Marlou dat wel kon hebben. Wat betreft de lichtvlekken/reflectie's, die zijn soms net ffe te hard inderdaad. Vanwege het harde licht heb ik sommige foto's een beetje heel klein beetje bewerkt door de huid een beetje te blurren in een extra laagje.

Het is voor mij in ieder geval een groot probeerfestijn geweest en ik ga het zeker vaker doen, zo'n middagje studio.

[ Voor 5% gewijzigd door mt-cube op 07-04-2006 22:40 ]

Pagina: 1