Je bent op zoek naar een DELL 2405FPW! (of ff wachten op de 2407FPW
Alleen voor serieus drukwerk heb je een perfecte monitor nodig, dit kan dan ook een tft zijn. Het is gewoon puur afhankelijk van de kleurinstellingen.
De kleuren van een website maken echt NIETS uit, je moet gewoon zorgen als webdesigner dat de kleuren goed bij elkaar passen. Maar verder word een website toch elke keer weer op een andere monitor bekeken en zal elke keer een iets anders kleur hebben.
Het gaat erom dat je genoeg ruimte op je scherm hebt. Zelf ben ik proffessioneel webdesigner en programmeer dus best veel dan is het heerlijk om niet steeds te hoeven scrollen (24" FTW

).
Maar ook veel Photoshop, 3dsmax, After Effects, etc. word er gedaan op m`n delletje.
Daarnaast ontwerp ik veel briefpapier, visitekaartjes, flyers, etc. en dat gaat ALTIJD goed het eindresultaat is altijd hetzelfde als op het scherm. Omdat ik het scherm gewoon goed heb laten calibreren. Daarnaast is de DELL al in staat om goed gecalibreerd te worden, hij kan dus de kleuren NET zogoed weergeven als een CRT en bied enorm veel ruimte, zowel op je desktop als je echte bureau. Maak je voor webdesign dus echt niet druk om de kleuren (athans niet teveel) en neem een heerlijke DELL FPW2405. Dan heb je veel voor weinig geld (i.t.t. een EIZO wat gewoon overkill is voor je).