[USB 2.0] probleem met snelheid USB poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 10:08
ik heb een nieuw moederbord aangeschaft, een Asus K8V-MX, met 4 usb 2.0 poorten onboard. de hele zaak aangesloten, en intern de 2 front poorten van mn kast verbonden met moederbordaansluitingen. Bios ingesteld, maar nu wil niks op hi-speed werken :S

bios geeft de mogelijkheid om in te stellen hoeveel poorten er ingeschakeld moeten worden, of de USB 2.0 controller aan moet staan (staat op ENABLED) en wat de snelheid moet zijn van de USB 2.0 controller (staat op HI-SPEED)

alles goed en wel, maar welk apparaat ik ook aansluit met usb 2.0 aansluiting, ze werken allemaal op lagere snelheid. volgens de site van VIA heeft windows XP de drivers voor usb 2.0 al in huis, en zou ik niks hoeven installeren. Windows Apparaatbeheer geeft ook een Standard Enhanced USB host controller aan, dus je zou zeggen dat alles in orde is. maar als ik USBmonitor aanzet, geeft ie ook aan dat mn testopstelling met usbstick slechts op FullSpeed werkt.

vreemd vind ik ook dat de apparaten in USBmonitor onder de standaard USB controller komen te staan en niet onder de Enhanced. de screenshots verduidelijken mijn verhaal hopelijk een beetje.

Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/5204/usb4ce.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img336.imageshack.us/img336/6404/usb23ky.th.jpg

op de de ene is te zien dat Windows een opmerking maakt over aansluiten op een snelle USB 2.0 poort.

hopelijk kunnen jullie met ideeen komen

groeten, Marnix

Verwijderd

is dat ook als je de apparaten achterop het moederbord aansluit?? of alleen bij je usb-apparaten op het front?

aan de drivers kan het iig niet liggen, die zijn inderdaad niet nodig..

en wat als je dat front-usb ding loshaalt?

Verwijderd

Eigenaardig genoeg is high speed trager dan full speed (computerlogica :o), verander dat eens in je bios.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:06:
Eigenaardig genoeg is high speed trager dan full speed (computerlogica :o), verander dat eens in je bios.
Is toch logisch? Neem een auto:
low speed: 50
high speed: 120
full speed: 180 (hangt van het type af) ;)

Maar wat je bedoelt is dat High speed 2.0 is en Full speed 1.1
High speed is sneller dan Full speed, dus dat is het onlogische eraan ;)

Edit:
Info over USB snelheden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 06-04-2006 13:12 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• marnix007
kan fout zitten, maar Hi-Speed is toch 480 mbps, en Full-Speed 12 mbps of zie ik dat nou verkeerd?
The new faster speed required new hardware — none of the older USB 1.1 ports would work at High-Speed. But new USB 2.0-compliant ports would be back-compatible with the older USB 1.1 ports (at Full-Speed), so at least the new revision did not obsolete the large number of USB 1.1 hosts and devices already in the field.
houdt dit in dat, mochten de front USB poorten USB 1.1 zijn, ze nooit op hi-speed (480 mbps) kunnen werken?
is dat ook als je de apparaten achterop het moederbord aansluit?? of alleen bij je usb-apparaten op het front?
achterop kreeg ik die melding van "dit apparaat kan sneller werken". is dus ook geen oplossing.

nog andere ideeen?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
marnix007 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:54:
kan fout zitten, maar Hi-Speed is toch 480 mbps, en Full-Speed 12 mbps of zie ik dat nou verkeerd?
Maximaal ja. Dat heb je goed. :)
houdt dit in dat, mochten de front USB poorten USB 1.1 zijn, ze nooit op hi-speed (480 mbps) kunnen werken?
Correct. ;)
achterop kreeg ik die melding van "dit apparaat kan sneller werken". is dus ook geen oplossing.

nog andere ideeen?
Zegt hij hetzelfde als je hem in de voorkant prikt?

Meer ideeën:
- heb je álle poorten geprobeerd?
- waarom staat je usb hub speed op "full"?
- is er een optie voor "auto speed" in je bios in plaats van "high speed"?
- zitten er misschien verkeerde kabels in je kast van je mobo naar je usb poorten?

Dit kan ik nu even bedenken ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• marnix007
Gonadan schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:22:

Meer ideeën:
- heb je álle poorten geprobeerd?
- waarom staat je usb hub speed op "full"?
- is er een optie voor "auto speed" in je bios in plaats van "high speed"?
- zitten er misschien verkeerde kabels in je kast van je mobo naar je usb poorten?

Dit kan ik nu even bedenken ;)
op voorkant heb ik 2 poorten geprobeerd (zijn de enige twee die voorop zitten ;))
op achterkant 3 van de 4 geprobeerd.

usb hub speed staat niet op full. kan de snelheid van de individuele poorten niet instellen. heb gewoon alle 8 poorten op Hi-Speed staan. Auto speed is niet mogelijk.

verkeerde kabels zou kunnen, maar dan zou het alleen optreden bij de front poorten. rest (4 poorten) zitten on-board. en aangezien ie achterop ook aangeeft van "apparaat kan sneller werken" ..
Pagina: 1