Deuk in plastic bovenkant iBook

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Hey.

Ik zit hier met de iBook van mijn zusje (12" G4, half jaar oud), en er zit een vreemde deuk in de bovenkant (boven het slotje, ongeveer 5cm boven het lichtgevende appeltje).

Het lijkt erop dat iemand 'm iets te stevig heeft vastgepakt met 1 hand, en dat er een duimafdruk ingedeukt zit.
Op zich is het niet zo'n heel stevig plastic, maar een deuk erin vind ik wel vreemd (en m'n zusje vindt het heel jammer, want ze heeft de iBook voornamelijk gekocht om het design).

Heeft iemand dit eerder gehad? De Powerbooks deuken wel makkelijk volgens alle topics hier, maarja, die zijn van metaal.

Zou dit gerepareerd kunnen worden, evt onder de garantie (je laptop met 1 hand oppakken lijkt me normaal gebruik)? Eigenlijk wilde ik Apple mailen, maar ik kan alleen een telefoonnummer vinden. Dat heb ik 1x eerder gedraaid, en toen kreeg ik een of andere gebrekkig nederlands sprekende Apple medewerker aan de lijn :/

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Ach, gewoon gebrekkig Nederlands meespreken. Ik heb ook wel eens met ze aan de telefoon gehangen, valt echt reuze mee. En anders naar een ander vragen. Of dit onder garantie valt kunnen wij je ook niet vertellen namelijk.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Als het zo is dat het een duimafdruk is dan zou ik zeggen dat je die er ook weer uit kunt deuken. Ik zou even zoeken met Google naar het modden van het lichtgevende appeltje.

Daar staat nl precies in hoe je die bovenkant er af kunt halen en als je dat eenmaal hebt gedaan kun je die deuk er toch weer ' uitdrukken ' lijkt me.

Verwijderd

Bij mij zitten er in mijn laptopdeksel ook twee " deukjes".
Bleken later precies even ver uit elkaar te staan als de 2 waxinelichtjes die ook op het tafeltje stonden..........

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Ha, het eerste wat ik dacht was "Zoiets kan alleen als dat plastic goed warm is geweest". En het verhaaltje boven mij sterkt dat alleen :)

Dat word alleen vervangen onder garantie als die deuk er al in zat toen ze'm kocht. Is dat ook zo? Lijkt me dat je eigenlijk meteen terug gaat naar de winkel als je dat ziet bij het openen van de doos.

Liege, liege, liegebeest!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
De deuk zat er nog niet in bij het openen van de doos :P

Ik heb ook al gedacht aan een kaarsje erop of iets dergelijks, alleen nog niet aan de mogelijkheid dat ze 'm te dicht bij een kaars hadden gezet, met de deksel open.
Zusje blijft beweren dat het van het oppakken komt. Ik zal het nog eens navragen, want ik begin ook steeds meer te twijfelen.

Bovendien... ik heb nog eens hard op de bovenkant zitten duwen maar zo'n deuk krijg ik niet nagemaakt (het plastic deukt niet, het geeft mee en komt weer terug).

[ Voor 19% gewijzigd door SiliconError op 06-04-2006 09:29 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Mogelijk dat ze'm ook heel lang in de felle zon heeft laten liggen? Misschien dat dat het plastic -net- warm genoeg heeft gemaakt voor zo'n deuk bij het oppaken?

Of... Ze weet dat het van een kaars komt, maar durft het niet toe te geven :D

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1