Toon posts:

[Excel VBA] Probleem met uitvoeren script

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende stukje VBA code:

YesNo = MsgBox("Wilt u de dagelijkse besteltool afdrukken?", vbYesNo + vbQuestion, "blablabla")
Select Case YesNo
Case vbYes
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Select

De code is geschreven in excel 2003 (11.0). Echter, wanneer ik dit stukje code uit wil voeren in excel 2000 dan krijg ik een foutmelding. Excel 2000 (9.0) lijkt dit niet te ondersteunen, terwijl de VBA runtime volgens mij allebei dezelfde is (VBA6). Hoe is dit mogelijk? En belangrijker, hoe kan ik dit oplossen?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41

Dido

heforshe

Welke foutmelding krijg je dan?

En waarom gebruik je een case-constructie als een simpele IF ook kan?

[ Voor 55% gewijzigd door Dido op 05-04-2006 22:50 ]

Wat betekent mijn avatar?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je debugged op welke regel gaat het dan mis?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat:

Compileerfout in verborgen module 1

Het gaat al fout bij de eerste regel.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De code is gewoon goed en werkt hier in Excel 2000 gewoon. De fout zit ergens anders (zoals aangegeven in de foutmelding). Heb je soms een macro-virus? Kijk eens in C:\Program Files\Microsoft Office\Office\XLStart\

offtopic:
Vergeet de "blablabla" als titel niet te veranderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Daos op 06-04-2006 18:24 . Reden: Normal.dot is van Word ]

Verwijderd

Topicstarter
In die XLStart folder staat helemaal niks hoor. En een macro-virus lijkt me echt sterk, heb zojuist de hele pc nog eens gescand, maar helemaal niks hoor. Het ligt toch echt aan excel 2000 volgens mij :S

Die verborgen module 1 is overigens omdat ik de hele VBA code beveiligd heb met een wachtwoord (en heb er ook private subs van gemaakt). Daarom dus die foutmelding. Als ik die beveiliging eraf haal, dan krijg ik dus bij de eerste regel (zie boven) al meteen een gele balk dat het fout gaat daar. Weet echt niet waar het aan zou kunnen liggen :(

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het zal toch ergens anders moeten zitten. Die code werkt hier gewoon.

Waarschijnlijk gebruik je verderop een functie die nog niet in Office 2000 zat.

Zet dat verbergen eens uit en probeer het nog eens. Je moet dan kijken naar datgene dat geselecteerd is met witte letters met blauwe achtergrond (Het gele pijltje is voor runtime fouten en staat daarom altijd bovenaan bij een compileerfout. ).

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 08:21
waarom gebruik je de volgende code niet ?

code:
1
2
3
if MsgBox("Wilt u de dagelijkse besteltool afdrukken?", vbYesNo + vbQuestion, "blablabla") = vbYes then 
  ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
end if

I can see clearly now, the brain is gone...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

- je antwoord voegt niks toe
- ik denk niet dat Walter01 na een jaar nog zit te wachten...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.