centralops.net en mijn ip adres

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 22:50
Ik zag vandeweek bij zembla de documantaire over Google.
Daar kwam een prive detective in voor die via www.centralops.net adressen kan achterhalen.
Heb ik ook geprobeert, ben met m'n eigen IP nummer begonnen.
Nu blijkt dat dit helemaal niet naar mij verwijst, maar naar iemand in de VS.
Werkt dit systeem dus gewoon niet waterdicht, of komt dit doordat er een router acht m'n modem hangt?
(ik krijg automatisch een ip nummer toegewezen, maar heb al jaren hetzelfde....)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die router achter je modem heeft er weinig mee te maken, waarschijnlijk kijkt ie gewoon door welke provider jouw IP is gekocht en geeft dan de locatie aan van dat bedrijf.
Wat krijg je als je hier je IP invult? http://www.location.com.my/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

zijn idd alleen gegevens van je provider en niet van jou...

Anders zou het voor Brein en consorten wel heel makkelijk zijn, geen rechtelijk bevel meer nodig voor adresgegevens achter ip's.... ;)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 22:50
http://www.location.com.my/
Via deze site komt 'ie wel veel dichter in de buurt, nl. regio Amsterdam
Die brein connectie vind ik idd ook wel leuk....

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:36

aex351

I am the one

miles schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:03:
Ik zag vandeweek bij zembla de documantaire over Google.
Daar kwam een prive detective in voor die via www.centralops.net adressen kan achterhalen.
Heb ik ook geprobeert, ben met m'n eigen IP nummer begonnen.
Nu blijkt dat dit helemaal niet naar mij verwijst, maar naar iemand in de VS.
Werkt dit systeem dus gewoon niet waterdicht, of komt dit doordat er een router acht m'n modem hangt?
(ik krijg automatisch een ip nummer toegewezen, maar heb al jaren hetzelfde....)
Je moet ook niet alles geloven dat je op tv ziet.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de documentaire ook gezien. Dat stukje met die detective vond ik maar vaag, hij zat een beetje interesant te doen over wat hij allemaal wel niet kon met die website, maar met die website kun je niks wat je ook niet zonder die website kunt. Als je zo'n website nodig hebt weet je niet waar je mee bezig bent en kun je informatie verkeerd interpreteren (zoals bijvoorbeel dat je in de VS zit). Trouwens geen flame naar jou, maar wel naar die detective ;)

Ik vond heel de documentaire trouwens wel erg anti-Google. Er is niks mis mee mensen bewust te maken (maar of dat lukt bij mensen die Google gebruiken om naar www.startpagina.nl te zoeken dus het hele websiteadres intypen in het zoekveld :+ ) dat Google niet het hele internet doorzoekt en dat Google een bedrijf is met commerciële belangen, maar zeg dan ook dat Google heel veel goede dingen heeft gedaan voor het internet. Google heeft het internet toch doorzoekbaar gemaakt met een (toen) baanbrekende pageranktechnologie. Google is het nieuwe Microsoft, maar om nou een alleen maar negatieve documentaire te maken over een bedrijf dat toch best veel voor het internet gedaan heeft dat slaat nergens op.

[ Voor 64% gewijzigd door Marzman op 05-04-2006 23:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Toch vind ik wel dat google een beetje doorslaat...

Maarja dat is weer een hele andere discussie ;)
Pagina: 1