Toon posts:

1024 MB MDT Geheugen + Asus A7V266-E

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vanmiddag een 1024 MB MDT Geheugen, PC3200 met CL2.5 gekocht.
Mijn moederbord (Asus A7V266-E) ondersteunt slechts PC2100.
Voordat ik dit geheugen had, zaten er 2 geheugensticks erin:
- DDR PC2100 Noname CL 3 - 256 MB
- DDR PC3200 Dane-Elec CL 3- 512 MB
Dit werkte prima.

Nu wou ik die 512 weggeven aan mn kameraad, en 1024 erbij doen.
Als ik hem erin doe wil mn pc niet opstarten!
Ik heb een aantal dingen geprobeerd zoals, 2100 icm MDT geheugen. Ook alleen het MDT geheugen.
Niks heeft geholpen.

Iemand enige idee waar het aan ligt?
Ondersteunt mijn moederbord dit geheugen niet? of zit er een fout in de bios settings?

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook 2100 en 3200 gecombineerd. Wel allemaal bankjes met aan beide kanten chips.
Ik had ook veel problemen met geheugen combineren. Ik denk dat het gewoon de combinatie is. Of misschien een te slechte no-name bankje die niet samen wil gaan met het andere geheugen.
Dit was bij mij wel de oorzaak.

I'll be back

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geprobeerd door alleen de MDT geheugen erin te doen. Dit werkte dus ook niet.

Kan het probleem misschien zitten bij 'chip configuration' ?
Volgens mij hebben mijn Noname + Dane Elec 32Mx8 en de MDT 64Mx8,
Ik heb geen idee wat dat betekent, maar kan dat wat uitmaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 22:08 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ja dat kan wat uitmaken, je asus board wil waarschijnlijk gewoon geen (OEM) pc3200 geheugen. En (waarschijnlijk) al helemaal niet icm met ander geheugen.

(ik neem aan dat die 64Mx8 single sided is ??) Stierenstront detected.... B)

[ Voor 47% gewijzigd door Kluk-Kluk op 05-04-2006 22:19 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:16:
Ja dat kan wat uitmaken, je asus board wil waarschijnlijk gewoon geen (OEM) pc3200 geheugen.
Hij heeft het eerder prima gedaan met 256 mb pc2100 & 512 mb pc3200,
Ik snap er niks van... :?

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Dan vreet ie dat reepje gewoon niet. 1gig pc3200 kingston werkt bij mij wel zonder problemen.

I'll be back

Verwijderd

Als je PC probeert te booten met bijv cas 2 op 133Mhz en je 256Mb dimmetje trekt dat niet... Wat lukt er precies niet? kom je wel in je bios? Je kan in je bios de meest losse instellingen nemen en het dan nog eens testen. MDT is dacht ik wel enorm budget spul, maar dat hoeft niet alles te verklaren.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Niet elk geheugen kan zomaar zonder problemen zn snelheid terugschroeven. De chipset van je moederbord ondersteunt iig alleen PC2100 en PC1600 geheugen. Check voortaan voor je iets koopt of het wel gaat werken zou ik zeggen. of wel RTFM

http://www.asus.com/produ...odel=231&l1=3&l2=13&l3=65

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het MDT geheugen erin doe. Krijg ik geen beeld, ik kom niet in de bios.
Wat zijn de settings die ik hoor te gebruiken met een MDT erin?
(zou je zoveel mogelijk info geven, zoals Cas snelheid blabla)

Hij staat nu op CL 3 + 133 mhz (pc2100 dus) ik heb ook CL 2 geprobeert, niks hielp...
Check voortaan voor je iets koopt of het wel gaat werken zou ik zeggen
Ik ging ervanuit dat hij het wel deed, aangezien een DDR PC3200 Dane-Elec het wél deed, misschien een domme fout

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 22:45 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
Als je alleen de MDT reepjes er in doet zorg er dan wel voor dat je PC2100 forceert , niet dat het moederbord probeer op PC3200 te gaan lopen ofzo, want dat werkt natuurlijk niet.
Bij mijn A7N266-C moest ik eerst een jumper omzetten om dat te doen. Daarna werkte het trouwens wel zonder problemen.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat als ik een 1 GB PC 3200 CL 3 Kingston koop, dat hij het dan wel doet?

Want ik mag hem mijn MDT geheugen ruilen tegen die Kingston.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Asus kan soms nogal eens moeilijk doen wat betreft geheugens, daarom is het ook aan te raden het geheugen te kopen dat wordt voorgeschreven in je manual.

Mijn vraag is echter ook, waarom wil je die 512MB aan een kameraad geven? :? ik zou eigenlijk die 256MB wegdoen. Maar dat is natuurlijk jou zaak. Ik zou eerst wel eens 1024MB +512MB proberen, kijken of die combinatie wel werkt. En anders kan je nog proberen van die MDT in te ruilen voor kingston, welke meestal in de lijst met compatibele geheugens voor asus staan.

Heb je trouwens ook alle combinaties van ram <-> ramslotjes geprobeert Ik weet niet hoeveel slotjes dat moederbord heeft maar probeer het toch maar eens

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is echter ook, waarom wil je die 512MB aan een kameraad geven? :? ik zou eigenlijk die 256MB wegdoen.
Omdat hij nog wat van me tegoed had, en als ik later nieuw systeem koop, kan ik 2 x 1 gb dual channel, vandaar wou ik 1 GB.

Maar, ik heb MDT tegen Kingston geruild, EN hij doet het nu perfect! Dus ik ben happy. Snap nog steeds niet waarom die MDT het niet deed :?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

zie mijn post over OEM (of anders, niet Brand to Brand) geheugen.....

ben wel blij dat je probleem opgelost is .....