Ik modder al geruime tijd aan met een verouderde pc (AMD 2200+ is grootste bottleneck), waardoor ik bijna geen enkel nieuw spel fatsoenlijk kan spelen. Tijd dus, voor een nieuwe bak!
Mijn budget heb ik vastgesteld op ongeveer 1100 euro. Ik ga geen onderdelen van mijn oude pc gebruiken, deze hou ik compleet. Monitor is niet nodig, aangezien ik een Samsung 930BF 19'' TFT heb staan.
Totaalprijs: 1071 Euro.
Mijn vraag is, zijn er onderdelen van dit systeem die underpowered zijn vergeleken bij de rest? Ik heb zelf vragen bij het geheugen, geeft een CL 2 setje van bv. Corsair een merkbare verbetering? Ook weet ik niet zo bijzonder veel van videokaart koelers, moet ik hierbij ergens op letten? (naast de vraag of ie compatibel is met mijn videokaart).
Bij voorbaat dank
Mijn budget heb ik vastgesteld op ongeveer 1100 euro. Ik ga geen onderdelen van mijn oude pc gebruiken, deze hou ik compleet. Monitor is niet nodig, aangezien ik een Samsung 930BF 19'' TFT heb staan.
| Voeding: Tagan TG430-U15 430 Watt |
| Behuizing: Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm |
| Mobo: Asus A8N-E |
| CPU: AMD Athlon 64 3700+ San Diego 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed |
| RAM: TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3 |
| Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 |
| Videokaart: Asus VGA GeForce 7900 GT 256 MB |
| DVD: NEC ND-3550 Zwart |
| CPUkoeling Arctic Freezer 64 Pro Aluminium, Koper |
| Speakers Logitech Speakerset X-230 2.1, Zwart |
Totaalprijs: 1071 Euro.
Mijn vraag is, zijn er onderdelen van dit systeem die underpowered zijn vergeleken bij de rest? Ik heb zelf vragen bij het geheugen, geeft een CL 2 setje van bv. Corsair een merkbare verbetering? Ook weet ik niet zo bijzonder veel van videokaart koelers, moet ik hierbij ergens op letten? (naast de vraag of ie compatibel is met mijn videokaart).
Bij voorbaat dank