Nieuwe mid-end game PC

Pagina: 1
Acties:

• Philonius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik modder al geruime tijd aan met een verouderde pc (AMD 2200+ is grootste bottleneck), waardoor ik bijna geen enkel nieuw spel fatsoenlijk kan spelen. Tijd dus, voor een nieuwe bak!

Mijn budget heb ik vastgesteld op ongeveer 1100 euro. Ik ga geen onderdelen van mijn oude pc gebruiken, deze hou ik compleet. Monitor is niet nodig, aangezien ik een Samsung 930BF 19'' TFT heb staan.

Voeding: Tagan TG430-U15 430 Watt
Behuizing: Cooler Master Centurion 5 Zwart, Zilver, Geen Voeding, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Mobo: Asus A8N-E
CPU: AMD Athlon 64 3700+ San Diego 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
RAM: TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3
Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Videokaart: Asus VGA GeForce 7900 GT 256 MB
DVD: NEC ND-3550 Zwart
CPUkoeling Arctic Freezer 64 Pro Aluminium, Koper
Speakers Logitech Speakerset X-230 2.1, Zwart

Totaalprijs: 1071 Euro.

Mijn vraag is, zijn er onderdelen van dit systeem die underpowered zijn vergeleken bij de rest? Ik heb zelf vragen bij het geheugen, geeft een CL 2 setje van bv. Corsair een merkbare verbetering? Ook weet ik niet zo bijzonder veel van videokaart koelers, moet ik hierbij ergens op letten? (naast de vraag of ie compatibel is met mijn videokaart).

Bij voorbaat dank :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Lijstje ziet er goed uit, zou er niks aan veranderen.
De koeler die op de videokaart zit zou ik er nog op laten zitten tot die echt teveel geluid begint te produceren.
Ik denk dat het cl2 geheugen wel iets aan performance winst geeft tegenover cl3, maar of dat veel is.
Misschien in de benchmarks, maar of je het echt gaat merken bij spellen.....

Verwijderd

had twinmos geheugen geen problemen met Asus moederborden?
je kan even op hun site kijken voor geheugen dat zeker weten ondersteund wordt.

een koeler voor op je graphische kaart, gewoon even kijken op de zalman site

verder heel mooi systeem, misschien een samsung HDD? je hebt een stille kast, processorkoeler en voeding genomen, en samsungs zijn het stilst.

verder vind ik CL2 geheugen zijn prijs niet waard

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
Idd mooi systeempje, het cl2 geheugen is het verschil in prijs en performance niet waard. Verder heb je het ook over een videokaartkoeler of die compatibel is met je videokaart, maar ik zie helemaal geen videokaartkoeler in je omschrijving staan dus dan kan ik ook niet zeggen of die compatibel is met je videokaart. Verder ziet het systeem er goed uit.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 01:28

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ziet er goed uit, ik zou het zo laten. Als je 75 euro meer hebt zou je ook voor de AMD Athlon 64 X2 3800+ kunnen gaan, het verschil met de 3700 single core is minimaal, maar je moet wel weten dat steeds meer spellen worden geschreven voor multithreading(waarbij een dual core dus echt beter presteert).

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 16:56
Met deze configuratie haal je volgens mij het uiterste uit je budget. Die procc. kun je ook nog even flink overclocken als je daar ten minste aan doet?

Ik zat trouwens even te kijken bij die harddisks, is er een groot verschil tussen 16mb cache en 8 mb cache?

Geen flauwekulletjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 22:20:
had twinmos geheugen geen problemen met Asus moederborden?
je kan even op hun site kijken voor geheugen dat zeker weten ondersteund wordt.

een koeler voor op je graphische kaart, gewoon even kijken op de zalman site

verder heel mooi systeem, misschien een samsung HDD? je hebt een stille kast, processorkoeler en voeding genomen, en samsungs zijn het stilst.

verder vind ik CL2 geheugen zijn prijs niet waard
Ik meen ergens gelezen te hebben dat samsungs wel weer heter worden als andere schijven
Pagina: 1