Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Stop: c0000135 winsrv niet gevonden*

Pagina: 1
Acties:
  • 8.532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
Deze melding krijg ik telkens op mijn computer bij het opstarten.
De volgende informatie heb ik doorgenomen (BSOD):

http://support.microsoft....5523&product=windowsxpsp2

Punt is dat ik helemaal SP2 niet net heb geinstalleerd. XP SP2 staat er vanaf het begin op, nooit problemen gehad. Ineens krijg ik dus deze foutmelding.

Als ik probeer sp2 te verwijderen, volgens de handleiding van MS, zegt hij "Het systeem kan het opgegeven bestand of de opgegeven map niet vinden"

En nu zit ik muurvast, wat kan ik doen!

Als ik nu de installatie-cd van windows SP1 eroverheen gooi, blijven mijn bestanden, favorieten etc gewoon staan, of is alles dan weg?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb dit laatst ook mee gemaakt en heb de computer toen opgestart met een BartPE bootCD om de bestanden te redden. Daarna een verse installatie gedaan.

Volgens mij kun je ook gewoon Windows XP met de cdrom over je huidige installatie heen installeren/repairen en zo je bestanden behouden.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel - let hier aub ook zelf op :) Over je tweede vraag - dit is enigszins behandeld in de Windows Operating Systems FAQ :)

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Heb dit vandaag ook ervaren.

Veel gezocht op GoT, M$ MS en vele andere sites maar kon geen concrete oplossing vinden.
Er is een topic nieuwer dan deze over winsrv, maar die gast kreeg problemen na het installeren van SP2... hier kan je wél info over vinden op de site van M$ MS.

Dit topic/deze fix is bedoeld om een fout te verhelpen van een preinstalled SP2, geen upgrade naar SP2!
(als je deze error meemaakt na het upgraden naar SP2, kún je mijn fix opvolgen... maar maak dan ook zeker dat je een SP2 cd gebruikt!!!)

De aanloop/oorzaak en hoe ik het op eigen houtje heb opgelost...
Vannacht tijdens het gamen een stroomstorinkje die mijn systeem liet resetten.
Tijdens het booten liep de boel vast.
Nog eens rebooted en toen was het weer werkend... (ik vermoed dat m'n HD er iets aan over heeft gehouden)
Vandaag bevriest het systeem, geen BSOD of iets, gewoon vast.
Reboot.. vervolgens bij het booten alleen BSOD's met de fout Unmountable Boot Volume.

Opgestart vanaf de Windows cd en gekozen voor R, om in de recovery console te komen.
Een chkdsk /p uitgevoerd om de schijffouten te verhelpen en de schijf weer bootable te maken.
Reboot.. okay we zien weer het bekende balkje lopen en zien dat Windows laadt... BSOD... Winsrv beschadigd of niet gevonden blabla...

Opnieuw opgestart van de Windows cd en naar de recovery console gegaan...
Welnu, het bestand winsrv vervangen... (X is de drive waar je windows cd inzit) (Y is je Windows schijf)
Ga naar X door in te typen "X:"
typ "cd i386"
en dan "expand winsrv.dl_ Y:\windows\system32\winsrv.dll"

Reboot, en like magic.. het werkt weer!

Modbreak:Microsoft korten we af als MS - laat die kinderachtige verbasteringen lekker voor Slashdot enzo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 19-06-2006 11:47 ]

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik heb nu ook dit probleem op de PC van de directeur van een basisschool.
Daarom wil ik eigenlijk niet windows opnieuw installeren. Echter servicepack 2 kan ik niet installeren een de winsrv expand zoals hierboven beschreven werkt ook niet, Er staat dan dat hij het bestand niet kan maken en dat er niks is gebeurd. Als ik het bestand naar c:\ expand werkt het wel.

Heeft iemand nog een idee hoe ik het zou kunnen verhelpen? Ik heb de hele ochtend al gezocht, maar het lukt niet.

Er staat geen TV media op.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-10 22:05

Heidistein

Blah

Dit komt ongetwijfelt sinds het probleem dat je met AVG had en user32.dll
Dat weet ik omdat ik daarnet hetzelfde euvel heb opgelost. Het is erg belangrijk dat je de juiste user32.dll terugzet.

Dat wil zeggen: Zelfde taal en zelfde servicepack! Als er later een SP overheengezet is, dien je ergens een user32.dll van DAT servicepack vandaan te zoeken, en er neer te plakken in system32.

Maybee we are alone... After all.

Verwijderd

Raar, de exacte foutmelding kreeg mijn zus ook op dr pc gisteren.
Bug in een update van MS?
Ik heb windows reinstalled op haar machine, ze had m snel weer nodig. De bovengenoemde oplossing van I Am Weasel werkte ook niet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:19:
Raar, de exacte foutmelding kreeg mijn zus ook op dr pc gisteren.
Bug in een update van MS?
Wat dacht je van AVG geinstalleerd en bluescreen/PC herstart? Lees hier. ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Zat inderdaad AVG op die machine, zal hun schuld wel zijn.
Raar, heb nog 4 machines draaien met AVG, en die hadden nergens last van

Verwijderd

Prima oplossing I Am Weasel, dank U _/-\o_ AVG gedeïnstalleerd, expand uitgevoerd, in veilige modus overigens, en de laptop draait weer fabelachtig :)
Pagina: 1