XBOX en herrie

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik zit er over te denken om een gemodde xbox aan te schaffen en deze te voorzien van de XBMC (Media Center). Nu kan ik me herinneren van dit apparaat dat hij redelijk van herrie maakt. Dat is iets wat je niet permanent in je huiskamer wilt hebben. Nu heb ik dit maar bij 1 vriend gehoord, de enige xbox die ik dus gehoord heb. Is dit een zeldzaam geval of maken al die boxen herrie (fan)?

Marcel

Verwijderd

Als je je Xbox toch gaat modden kun je er net zo goed meteen stille fans in zetten, lijkt me.

edit:
Verkeerd gelezen je wilt er eentje aanschaffen die al gemod is. Naja wat is herrie? Als ie continue aanstaat dan hoor je dat misschien, maar als je tegelijk een film kijkt of muziek luistert overstemt dat volgens mij het geluid wel.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 20:58 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik hoor de xbox eigenlijk NIET.. maar bij mij zit er een samsung drive in (en dat is niet bij alle xboxen)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik hoor de mijne ook niet..

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 01:57

Emiel1984

Made in NL

Hij bedoelt waarschijnlijk de FAN achterin. Ik hoorde die van mij ook wel aardg als er geen geluid werd geproduceert. Ik heb hem inmiddels niet meer(werkend).

Het was een versie 1.6 en hij was goed hoorbaar tot 3 meter ong.

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 05-04-2006 21:10 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Ik heb destijds de casefan vervangen door een a-merk silent fannetje (weet zo niet meer welke). Dit scheelde echt 75% van de herrie die dat apparaat maakt. De DVD-speler (niet kijkend naar type) moet niet zoveel uitmaken. Daar zul je je niet zo snel aan storen. Ik gebruik het apparaat ook als mediacenter en het werkt super.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Die dvd-drive is niet echt interresant als ie omgebouwd wordt ;)

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02-2025
in xmbc zit een functie om de fan te reguleren... wordt dan wel warmer

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkerbek op 05-04-2006 21:14 ]

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Dank voor alle reacties.

Blijkbaar standaard is hij gehorig maar met wat aanpassingen is het acceptabel.

Ik ga eens op zoek naar ....

Marcel

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 13:55
Lekkerbek schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:13:
in xmbc zit een functie om de fan te reguleren... wordt dan wel warmer
Er zijn meerdere functies, eentjke is om een snelheid in te stellen, een andere is om de snelheid in combinatie met de temperatuur in te stellen, of tewel een desired temperature. Dit kan bijvoorbeeld 55 graden zijn. Indien hij 56 graden word zal hij sneller gaan draaien (5% sneller bijvoorbeeld), indien hij 54 graden is zal hij langzamer gaan draaien. Opzich een mooie functie, maar dus helaas alleen in XBMC mogelijk.

Verder schijnt het zo te zijn dat de Crystal versie van de Xbox een fan heeft die meer herrie maakt dan een normale Xbox (zwart).

Anders kan je het altijd nog zo oplossen :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/xbox/xbox_mod_1_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/xbox/xbox_mod_2_resize.jpg

:P

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:35
Die hier is een versie 1.0, hij maakt behoorlijk wat herrie. Ik ga waarschijnlijk de fans wel een keer vervangen, want het is toch wel een fijn apparaat als mediaplayer.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sluuut schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:43:
[...]
Verder schijnt het zo te zijn dat de Crystal versie van de Xbox een fan heeft die meer herrie maakt dan een normale Xbox (zwart).

Anders kan je het altijd nog zo oplossen :
[afbeelding]

[afbeelding]

:P
Nogal lomp gedaan zeg. Je kunt hem toch op de plaats van de originele plaatsen? Garantie is dan wel weg, maar bij deze oplossing zie ik de stroomvoorziening uit de behuizing zelf komen, dus hij heeft hem toch al open gemaakt.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 13:55
Roamor schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:52:
[...]

Nogal lomp gedaan zeg. Je kunt hem toch op de plaats van de originele plaatsen? Garantie is dan wel weg, maar bij deze oplossing zie ik de stroomvoorziening uit de behuizing zelf komen, dus hij heeft hem toch al open gemaakt.
De originele is 7CM en is niet eens vierkant :/
Probeer die maar eens te vinden..
Het is mijn Xbox, het maakte me geen ruk uit als hij maar minder lawaai maakte. De achterkant zie je toch nooit en ik wil hem ook nooit verkopen :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:17
Roamor schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:52:
[...]

Als ik 't zo zie dan was de fan die er in zat van een vreemd maatje; die fan die er nu op ge-tiewrapped zit zal vast niet gepast hebben.

Verwijderd

Ik heb ook een xbox gehad (1.0), als ik halo 2 speelde, kreeg ik spontaan het gevoel van dat ik op gaat stijgen. Echt een takke herrie, bij minder zware spellen is dit minder, maar bij dvd's ergerde ik me er ook aan.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sluuut schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:56:
[...]

De originele is 7CM en is niet eens vierkant :/
Probeer die maar eens te vinden..
Ah, dat wist ik niet. Ik heb erover zitten te denken om hem te vervangen, maar heb me er nog niet erg in verdiept. En toch heb ik hem liever intern, ik verplaats mij xbox nogal eens namelijk. :) Ik kan mij overigens niet herinneren dat er erg veel in de weg (behalve een lompe fancasing) zat wat niet weg te dremelen valt overigens, zodat er een gewone 8cm fan in zou kunnen.

En volgens mij blaast die fan op de foto ook naar binnen als ik dat goed zie:? Ik zou hem toch liever andersom willen hebben.
Pagina: 1