Toon posts:

[XP] laptop zoekt domain controller als ik thuis ben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende probleem:

Mijn laptop hangt op mijn werk in een 2003 domein. Dit werkt allemaal goed.
Als ik thuis ben is die domein controller niet beschikbaar en log ik in op basis van "cached credentials", dit werk ook goed maar iedere keer als ik de verkenner start of een ander programma wat gebruik maakt van de harddisk lijkt het of de latop even een seconde of vijf hangt. Dit komt doordat ik een aantal drive mappings naar servers op mijn werk heb.

Nu heb ik met Ethereal zitten sniffen en zie ik dat wanneer dit probleem optreedt de latop contact zoekt met de domein controller van mijn werk en die is er natuurlijk niet. Mijn server thuis zegt ook direct dat die niet beschikbaar is maar dit duurt te lang.

Is er egens een instelling waarmee je kan instellen dat de latop niet moet zoeken naar de domein controller wanneer hij is ingelogd met cached credentials? Of wellicht een andere oplossing?

Verwijderd

Ja er is een prima oplossing voor dit probleem, je moet alleen ff je sys admin benaderen met dit docje: http://www.microsoft.com/...s/en-us/579.mspx?mfr=true

Dit zorgt ervoor dat je niet meer kan inloggen zonder DC :) Thuis kan je beter lokaal inloggen of met een ander profiel

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan je niet gewoon bij het aanmelden kiezen voor 'Lokaal aanmelden op de laptop' of iets in die trant? Lijkt mij wel namelijk... :)

Verwijderd

Hoeft niet...
Ik configureer laptops altijd zo dat deze de netwerk shares alleen via het inlogscript aanmaakt.
Als men thuis inlogt dan heeft men dus geen shares.

Google maar eens op GPO logon of logoff.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, benaderen van mijn sysadmin is geen probleem, dat zijn we allemaal een beetje. ICT-bedrijf.

Probleem is dat ik vanuit 1 profiel wil blijven werken. Thuis lokaal inloggen zou kunnen maar dan werk ik dus vanuit twee profielen.

Ik zou er voor kunnen kiezen om na het inloggen mijn netwerkschijven te disconnecten, missschien dat dat het oplost maar ga zeker eens kijken naar GPO logon/logoff. Bedankt alvast.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

logoffscripts zijn uitermate handig als je inderdaad afsluit/afmeld.
Aangezien ik nog wel es een drivemapping vergeet gaat dat automagisch (tenzij je hibernate, maar das weer een ander verhaal).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
VPN verbinding maken?

Verwijderd

bij het loginscript /PERSISTENT:NO zetten zodat hij ze niet onthoud
Pagina: 1