Toon posts:

Externa Harde Schijf Usb 2.0 via USB 2.0 PCI Card

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe harde schijf USB 2.0, die ik aansluit op een USB 2.0 pci card.

Deze PCI card heb ik pas gekocht en geinstalleerd.

Als ik de HD aansluit via de deze USB poort, dan vind die hem maar af en toe en als die hm vindt dan is die niet te benaderen, maar dan vraagt die om te formateren. Dit heb ik ook al eens gedaan maar niet geholpen.

Als ik de exteren HD aansluit op mijn "oude" USB 1.1 poort dan werkt die wel correct.

Als ik de HD aansluit op mijn laptop die wel USB 2.0 heeft dan werkt die ook perfect.

Waar zou het aan kunnen liggen, toch aan het PCI-kaartje dan. Maar als ik bijv. mijn digi. camera op deze PCI USB 2.0 aansluit werkt die ook goed.??

Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik heb ook een een andere USB 2.0 PCI kaart gehaald, maar het probleem blijft zich voordoen.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat dit probleem veroorzaakt?

Misschien het moederbord? Het is een Epox 8KTA3+

Het gaat om een maxtor 250Gb HD
Windows XP SP2

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je al andere drivers van de betreffende PCI controller geïnstalleerd om te kijken of het daar aan ligt?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Jah heb al verschillende drivers geprobeerd, dus daar ligt het niet aan denk ik dan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ook met de Maxtor Maxblast 4 software levert het geen resultaat op.

Hij vindt hem daar wel af en toe als usb apparaat, meestal blijft die dan ook hangen op bij het formateren.

Net is het me 1 keer gelukt het proces helemaal te doorlopen via de software, maar daarna als ik via de verkenner ernaar toe gaat, vraagt die weer om te formateren 8)7

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Misschien zijn de USB-stekkertjes van de externe schijf en de PCI-kaart nog niet zoveel "afgesleten", waardoor het stekkertje even blijft steken? :? Kijk even of de stekker er gewoon helemaal in gaat :Y) Dit zou namelijk kunnen verklaren dat ie hem af en toe wel vind en af en toe niet :P Namelijk, soms maakt de USB dan wel goed contact, en de andere keer dan niet. Het gebruik van de schijf gaat dan niet goed, omdat daar een constante goede verbinding voor nodig is :P

Verwijderd

Topicstarter
Milo Warmerdam schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:40:
Misschien zijn de USB-stekkertjes van de externe schijf en de PCI-kaart nog niet zoveel "afgesleten", waardoor het stekkertje even blijft steken? :? Kijk even of de stekker er gewoon helemaal in gaat :Y) Dit zou namelijk kunnen verklaren dat ie hem af en toe wel vind en af en toe niet :P Namelijk, soms maakt de USB dan wel goed contact, en de andere keer dan niet. Het gebruik van de schijf gaat dan niet goed, omdat daar een constante goede verbinding voor nodig is :P
Jah maar zoals al eerder aangegeven, hij werkt wel op USB 1.1 op zelfde PC, en ook op de laptop USB 2.0 perfect, dus aan kabels kan het niet liggen.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:35

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Kennelijk heeft de externe HDD dusdanig zoveel stroom nodig dat het niet geleverd kan worden via het PCI kaartje, waardoor hij niet (goed) werkt. Heb je bij de externe HDD een adapter bijgeleverd gekregen, en zo ja, zit die aangesloten? Zo nee, is er de mogelijkheid om een adapter op aan te sluiten?
Kennelijk kan de onboard USB 1.1-aansluiting wel voldoende stroom leveren, want de schijf werkt daarop wel.

Dat de camera werkt, is voor mij het teken dat de PCI kaart zelf wel werkt, maar een camera vraagt niet veel stroom (die heeft zelf batterijen namelijk).

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:50:
Kennelijk heeft de externe HDD dusdanig zoveel stroom nodig dat het niet geleverd kan worden via het PCI kaartje, waardoor hij niet (goed) werkt. Heb je bij de externe HDD een adapter bijgeleverd gekregen, en zo ja, zit die aangesloten? Zo nee, is er de mogelijkheid om een adapter op aan te sluiten?
Kennelijk kan de onboard USB 1.1-aansluiting wel voldoende stroom leveren, want de schijf werkt daarop wel.

Dat de camera werkt, is voor mij het teken dat de PCI kaart zelf wel werkt, maar een camera vraagt niet veel stroom (die heeft zelf batterijen namelijk).
De externe HD heeft een eigen adapter die ik natuurlijk heb aangesloten.

Maar kan het dan zo zijn dat misschien dan de voeding van de pc te zwak is. Maar als de externe hd een eigen stroom adapter heeft, zou dan de hd dan toch nog extra stroom vergen van de voeding. Dat het probleem misschien daar dan ligt?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Of wat ik nog zou kunnen uitproberen?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

wellicht dat er bij de fabrikant van het pci-kaartje bekent is dat er bepaalde hardware niet goed mee werkt?
edit:
bekent met een d of t??

[ Voor 17% gewijzigd door nowell op 07-04-2006 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb al 2 verschillende PCI-kaartjes gehad.

Zou dan enorme toeval moeten zijn :?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zo een zelfde probleem reeds meegemaakt met een externe HD, oplossing was destijds om de 5V uit de USB van de PC te scheiden van de 5V van de externe HD. Je kan dan het beste de externe HD ff openmaken om te kijken hoe je dat kunt doen bij de USB aansluiting ;). De 0 Volt wel door laten lopen......Suc6

http://www.technick.net/p...hp?aiocp_dp=pinconbus_usb

[ Voor 21% gewijzigd door keur0000 op 07-04-2006 13:50 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

heb je die pci kaarten steeds in hetzelfde slot gestopt op je moederbord? Probeer eens een ander...

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:15:
Zo een zelfde probleem reeds meegemaakt met een externe HD, oplossing was destijds om de 5V uit de USB van de PC te scheiden van de 5V van de externe HD. Je kan dan het beste de externe HD ff openmaken om te kijken hoe je dat kunt doen bij de USB aansluiting ;). De 0 Volt wel door laten lopen......Suc6

zal dat eens gaan proberen
nowell schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:33:
heb je die pci kaarten steeds in hetzelfde slot gestopt op je moederbord? Probeer eens een ander...
Ik heb al een stuk of 4 verschillende PCI poorten geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:15:

Het is me een beetje vaag, hoe moet ik dat scheiden die 5 volt. Moet ik dan de kabel(usb) gaan strippen ofzo, want de usb aansluiting van de externe HD kan ik niks losmaken van 5V.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
Just an idea: kun je niet iets over die pin 1 heen plakken? (moet wel dun zijn.. maar 't is maar een id?)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik proberen, maar aan welke connect moet ik dat doen van de volgende:

USB A 4 Pin Male 4 Pin Male "A" Connector on the cable

USB A 4 Pin Female 4 Pin Female "A" Connector on the computer

USB B 4 Pin Male Connector 4 Pin "B" Male Connector on cable

USB B 4 Pin Female Connector 4 Pin "B" Female Connector on computer

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
kijken welke je bij kunt komen? als ik het goed begrepen heb gaat het er alleen maar om dat je de +5V van je computer niet verbind met de +5V van je externe disk.
Weet verder niet hoe je met garantie enzo zit, maar anders zou je je HD casing open moeten maken, en daar 't draadje loshalen...

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:43:
[...]

Jah maar zoals al eerder aangegeven, hij werkt wel op USB 1.1 op zelfde PC, en ook op de laptop USB 2.0 perfect, dus aan kabels kan het niet liggen.
Maar ik bedoel dat de "female"-connector (de pc-kant van het hele USB-gebeuren), een beetje stug is, dus dat je ff door moet drukken ofzoiets ;)

Verwijderd

Topicstarter
trinite_t schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:30:
kijken welke je bij kunt komen? als ik het goed begrepen heb gaat het er alleen maar om dat je de +5V van je computer niet verbind met de +5V van je externe disk.
Weet verder niet hoe je met garantie enzo zit, maar anders zou je je HD casing open moeten maken, en daar 't draadje loshalen...
Er zit echt geen draadje wat ik kan loshalen bij de usb connectie in de HD behuizing.

En als ik die pin 1 afplak wat die 5v zou zijn wordt de HD helemaal niet herkend, dus pc ziet hem niet dat er iets is aangesloten is op de USB

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 18:59 . Reden: usb 5v disabled ]

Pagina: 1