Steeds als ik een website maak/ontwerp/bouw/programmeer wordt ik behoorlijk moe van de eindeloze tijd die ik steek in het bouwen van relatief eenvoudige forms met validatie. Nu ben ik eerder lui dan moe dus ik ben eens op zoek gegaan naar een class voor PHP die dit makkelijk doet. En ik heb er 1 gevonden: Clonefish: http://www.phpformclass.c...et=category&parent=1&id=2.
Stel dat je een formfield wilt hebben die een loginnaam vraagt en verplicht is dan is dit voldoende:
Het lijkt misschien wat overdreven maar zo heb je wel veel dingen in 1 keer geregeld inclusief validatie. Ook kan deze class samenwerken met bijvoorbeeld mysql...
Er is alleen 1 probleem: het is nog niet af....en daar baal ik van
Je kunt je isnchrijven voor de nieuwsbrief maar dit heeft tot nu toe nog geen nieuws opgeleverd....
Vraag dus: hebben jullie ervaring met dit soort 'pakketten'? En zo ja, wat gebruiken jullie? Of is het zelf ontworpen?
Stel dat je een formfield wilt hebben die een loginnaam vraagt en verplicht is dan is dit voldoende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <?php
include('clonefish/clonefish.php');
include('clonefish/messages_en.php');
$config = Array(
'login' => Array(
'type' => 'inputText', // type of field
'displayname' => 'Your name:', // label
'help' => 'Please enter your name!',
// help message to display for invalid input values
'validation' => Array(
Array( 'type' => 'required' )
// don't accept empty inputs
)
),
);
$clonefish = new form( 'loginform', 'test.php', 'POST' );
$clonefish->addelements( $config, $_POST );
if ( isset( $_POST['login'] ) && $clonefish->validate() ) {
// do some action here
}
else
echo
"<html><body>" .
$clonefish->gethtml() .
"</body></html>";
?> |
Het lijkt misschien wat overdreven maar zo heb je wel veel dingen in 1 keer geregeld inclusief validatie. Ook kan deze class samenwerken met bijvoorbeeld mysql...
Er is alleen 1 probleem: het is nog niet af....en daar baal ik van
Vraag dus: hebben jullie ervaring met dit soort 'pakketten'? En zo ja, wat gebruiken jullie? Of is het zelf ontworpen?
[ Voor 11% gewijzigd door BKJ op 05-04-2006 19:36 ]