[Asus A8N-E] reset knop werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Omdat Abbadon mijn vorige topic om zeep heeftt geholpen zonder oplossing zal ik het maar eens opnieuw doen. En meneer Abbadon, mijn mobo staat zelfs in de Topic, net als de eerste post, als je dan nog niet weet wat voor mobo ik heb, dan ligt het helaas aan jouw en niet aan mij hoor...
Ik had er zelfs bij gezet op welke manieren ik heb geprobeerd hem aan te sluiten (en dat kan niet echt op veel manieren he).

Anyway, je ziet bij de jumper zooi groen gekleurd RESET staan met 2 pins erop.
De jumper heeft 2 gaatjes, dus hij kan er maar op 2 manieren op.
Geen van beide manieren werken als ik op de Reset knop druk. Dezelfde kast is al eerder gebruikt voor een pc, en de dag voordat ik mijn nieuwe zooi derin legde deed de Reset knop het nog prima.

Is het 100% veilig om met een schroevendraaier of zo ff een contact te leggen om te kijken of hij dan Reset ? Wel ik best graag 100% zeker weten namelijk.
Ik kan wel een foto plaatsen, maar dat ziet er hetzelfde uit als op de site van Asus, maar dan onduidelijker door alle kabels. Ik kan geen verschil ontdekken, pins zitten goed vast etc.

[ Voor 8% gewijzigd door gabiballetje op 05-04-2006 19:53 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02
Dat is save, mits je niets anders aanraakt.
Zo testen we mobos ook altijd op t werk ff snel.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
ja dat is 100% veilig, ik doe het ook vaak zat ;)

• gabiballetje
Dan ga ik dat zo ff proberen denk ik he :D

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:02
Succes, je hebt kans dat t knopje gewoon gaar is idd.
Als je een flits ziet heb je het niet goed gedaan. ;)

• gabiballetje
De pins op het mobo werken in elk geval wel, want de schroevedraaier reboot hem idd...
Ik heb de reset knop ff doorgemeten met zo'n kastje. Geen idee hoe zo'n ding heet, maar die kijkt of de draad e.d. goed zijn, en die geef het goed aan allemaal.
Dus vreemd genoeg lijkt het erop dat de draden en de pins op mobo goed zijn :s

Ik ga zo ff kutten met een andere.
Teveel toeval dat een knop het spontaan begeeft tussen het verwisselen van 2 mobo's door.

[ Voor 13% gewijzigd door gabiballetje op 05-04-2006 19:55 ]

• gabiballetje
Hmm... maf, heb de knop eruit gehaald, alles gechecked, was prima, zet het in mekaar, jumper erop, en alles doet het, en het zit hetzelfde al daarstraks :s

Ik denk dat er iets ergens op een of andere manier gewoon geen goed kontakt maakte of zo, of dat mijn mobo pins gaar waren. Voor mij geen reden om terug te gaan, maar ok.

Nu heb ik toch tenminste weer een reset knop :D
Pagina: 1