Externe Case voor 2,5inch - voeding?

Pagina: 1
Acties:

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

ik heb hier een 20Gb hd 2,5" liggen uit een laptop.
Nu zou ik deze aan de praat willen krijgen in een externe case, maar deze moet de harde schijf degelijk beschermen + minimale grote hebben.

Ik vond:

deze
en
deze

nu staat er bij de 2e dat hij voeding krijgt via een 2e USB connectie. Huh ? normaal werkt zoiets toch op 1 USB poort zonder extra voeding?

Iemand ervaring met een goeie case ?
Laat me zo spoedig mogelijk iets weten!

thx

• Caseman
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Caseman

I rest my case

Zelf heb ik iets dergelijks in een Sweex kastje, werkt perfect en is nauwelijks groter dan het schijfje zelf.

Schijfje trekt soms net iets teveel stroom voor een enkele USB poort, sommige computers gooien die poort er dan af. Een extra USB poort met alleen de 5 V aangesloten biedt dan soelaas.

• jverdeyen
Caseman schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:10:
Zelf heb ik iets dergelijks in een Sweex kastje, werkt perfect en is nauwelijks groter dan het schijfje zelf.

Schijfje trekt soms net iets teveel stroom voor een enkele USB poort, sommige computers gooien die poort er dan af. Een extra USB poort met alleen de 5 V aangesloten biedt dan soelaas.
dus dan is de mogelijkheid tot het aansluiten van een 2e poort nog niet zo'n slecht idee?
En zou deze werken op 1 poort ?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sommige USB-poorten leveren net wel genoeg stroom zodat het Diskje gewoon werkt en zonder problemen gebruikt kan worden. Om 1 of andere reden zijn er ook PC's die niet voldoende stroom leveren op de USB-poort. Waarom weet ik niet, maar aangezien deze poorten altijd per 2 of 4 gaan, kan je zo dat extra stekkertje erin pluggen waarna de HDD wel voldoende stroom krijgt en z'n werk naar behoren gaat doen.

Ik heb zo'n extern kastje en af en toe kom ik dus zo'n vervelende PC tegen maar goed, dat lost die stekker dus gewoon op. :)

• jverdeyen
ok, bedankt.
ik zou het alleen op men laptop (toch voornamelijk) gebruiken.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Ik heb de voorloper van deze case: http://www.conceptronic.n...95&Prod_ID=727&Prod=CHD2U

Heeft al op meerdere pc's en laptops aangesloten gezeten en nooit problemen mee gehad. Stroomtoevoer uit een usbpoort is altijd voldoende geweest.

Gebruik hem in combinatie met een 20GB travelstar

[ Voor 5% gewijzigd door Basement op 05-04-2006 20:02 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

O ja, en ik heb vooral geen last als ik 'm in mijn laptop prop: juist dat systeem heeft goede USB-power (Asus).
Pagina: 1