Toon posts:

Nvidia gf4 Ti 4200 8x AGP crash met gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds zondagmorgen een wat naar probleem met mijn computer. Hoewel de helft van het ding naar de huidige maatstaven best antiek te noemen is, deed het het allemaal wel... tot zondagmorgen.

Computer liep vast in een spel. Windows deed niet aardig meer dus de hele zooi maar opnieuw geinstalleerd.

Ik draai nu winXp home edition (helemaal up to date enzo)

Ik kan opstarten, windows in, videos kijken, alles... behalve spellen opstarten. Zodra ik een spel opstart gaat het beeld op zwart en hangt het systeem compleet. Soms knalt de monitor ook automatisch terug naar de slaapstand.

Na wat gerommel heb ik het probleem terug kunnen brengen tot het volgende:

Direct3D werkt niet. Zodra ik dit aanspreek hangt het systeem. DirectX9 opnieuw installeren even als alle verdere drivers helpt eigenlijk niet echt.

Mijn vraag is vooral: Hoe kan ik erachter komen of het probleem ZEKER WETEN hardwarematig is? Dan kan ik die kaart nl gewoon vervangen. Ik heb namelijk weinig zin om geld uit te gaan geven als het iets softwarematigs is..

Help :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

kaart testen in een pc waarvan je weet dattie 100% goed werkt. zien of D3D daar wel werkt.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Topicstarter
is er nog een andere manier? software? etc.

Heb even niet de beschikking over een andere computer hier :)

Verwijderd

Ik denk dat je kaart behoorlijk dood is.
Ik heb het gehad met een 6600 GT
in windows.. alles goed.. drukte ik css aan BAM artifax en vast zitte etc etc rebooten..

Verwijderd

Nou, mijn g4 Ti 4200 kaarten (2) hebben Direct3d nooit goed gedaan, dus hij hoeft niet kapot te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:26:
Nou, mijn g4 Ti 4200 kaarten (2) hebben Direct3d nooit goed gedaan, dus hij hoeft niet kapot te zijn.
Het gaat om het verschil tussen 'niet goed doen' en totale en complete vastloper :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je geen informatie wat er "tot zondagmorgen" verder gebeurd is met je PC? Geen kortstondige stoomstoringen gezien? Spontane reboots? Spy- of adware gekregen? Overige zooi aangepast of ge-update?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Hhmz, ik denk dat je het toch zal moeten testen in een andere computer (of je stopt een andere videokaart in je pc, kan ook nog).
Waar je wellicht mee kan testen is atitool (gewoon zoeken op artifacts), wellicht als hij dan crashed dat het waarschijnlijk de videokaart is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een nieuwe videokaart in gehangen en het werkt allemaal weer als een zonnetje. Ding was dus inderdaad gewoon kapot..

Bedankt voor de tips in ieder geval :)
Pagina: 1