laptop lcd probleem

Pagina: 1
Acties:

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 18:50
ik heb een laptop met een tft scherm met een resolutie van 1400*1040.
alleen nu is het probleem dat het scherm erg rood is zodra je de laptop opstart ( en dus ook het scherm). na 10 tot 30 seconden ... ondertussen is Windows ingeladen .. dat zakt dat langzaam af.
maar als je b.v. in stand-by ga en dan er weer uit .. ook al is het voor 5 seconden dan heeft hij toch weer dat hij erg rood is. en ik heb het scherm ook al losgehaald en aan een andere laptop gedaan, (waarop hij het even erg had) dus het legt niet aan de interne videokaart.

wat betekend dat ?
is het scherm dan bijna aan zijn eind ?
of is dat normaal met een scherm met een hoge resolutie?
of zit er een verkeerde inverter bij ?

ik weet dat ik hem kan kalibreren met software .. maar dat werkt dan alleen in Windows.
en zodat je die software eraf haal of Windows opnieuw installeer is dat ook weer over.
en dat is ook niet echt de oplossing omdat het maar tijdelijk erg rood is .. en daarna bijna normaal.

ik wil hem alleen gaan verkopen (die laptop) en dan wil ik ff weten of het serieus probleem is of niet.
het merk scherm is samsung geloof ik.

misschien heeft iemand hier ook ervaring mee of meer info.
laat dan even een berichtje achter.

• aron21
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 18:50
heeft niemand er ervaring mee of info over :'(

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb er wel een beetje ervaring mee, dit probleem zit het in de backlight. Heb je hiervoor nog garantie zo niet. ik ken nog wel een bedrijf die dit eventueel kan fixen. maar is wel rond de 84 euro ex btw.

workstation server laptop