Sony DV TRV5E camcorder & videoediting, hulp gevr.

Pagina: 1
Acties:

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 15:59
Welke tweaker heeft hier ervaring met het gebruiken van een Sony DV camcorder en videobewerking op je pc?

Ik zit namelijk met de volgende situatie:

Een goede vriend van mij heeft vorig jaar een SONY DV TRV5E videocamera aangeschaft met als doel zo een leuke film te kunnen maken/editten via z'n pc.
Aangezien dit voor veel mensen nog een nieuw fenomeen is heeft ie zich door de toenmalige verkoper bij de camera een Miro DC10plus (pinnaclesys.com) in z'n maag gesplitst gekregen.
Ten eerste is het met dat ding niet mogelijk om op zijn pc direct geluid te capturen, drivers zijn zwaar instabiel en kwaliteit is bagger.
Nadat ik dat ding eens wat beter bekeken had kwam ik tot de conclusie dat dit ding gewoon analoog loopt te capturen! Het is natuurlijk waanzin dat je met een DIGITALE camera van dik 4000 gulden het beeld en geluid analoog gaat lopen cappen?!?!?! (of ben ik nou gek?)
Na de website van pinnaclesys.com eens onder de loep te nemen kwam ik erachter dat hij natuurlijk een MIRO DV500 of beter aan had moeten schaffen ($1200?) inclusief firewire aansluiting.
Nu zag ik in de Conrad gids een pci firewire insteekkaartje tekoop staan (stuk goedkoper), is dit voldoende om het beeld/geluid materiaal zonder kwaliteitsverlies naar je pc te halen?. De rest kan met Adobe premiere wel dacht ik zo.

Samengevat, heeft iemand hier eerder met een soortgelijk probleem gezeten of kun je mij misschien een beetje op weg helpen? Dit is allemaal nieuw voor mij...

B.v.d. & groeten
Erik

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:36

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik heb er geen verstand van maar kijk is op www.dv-in.nl misschien dat daar meer info staat

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 15:59
Top man!
Waardeer dat je ff een handje kon helpen.
Nu kan ik verder :)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:36

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ok, not at all (graag gedaan)