[ASP.NET] app draaien via network share = recompile app

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• richardversluis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:39
Beetje lastig om dit topic ergens neer zetten, maar volgens mij hoort het hier thuis.

Ik probeer een asp.net 2.0 applicatie in IIS 6.0 te draaien via een network share. De network share is een linux machine. Opzich is hierin voorzien in IIS, dus het gaat allemaal prima. Bij elke aanvraag lijkt echter de pagina wel opnieuw gecompiled te worden, gezien de hoge load die optreedt.

Wat geprobeerd?
  • Ik heb dit getest met een klassieke ASP website (waarvan de code dus niet voorgecompiled wordt), dit werkt gewoon goed.
  • Verder heb ik geprobeerd een network share op een windows XP machine op te zetten (dus windows > windows) om te kijken of hier ook de vertraging optreed. Dit lukte helaas niet, door een of andere vreemde UNC foutmelding (ik zal deze melding zometeen nog even opnieuw reproduceren).
  • In de /Temporary ASP.NET Files/ map (ik dacht dat .net z'n compilede versie hier neerpleurde) lijkt de website ook gewoon te verschijnen. Ik heb dit getest door de IIS te stoppen, de map leeg te gooien en daarna de website aan te roepen.
Het lijkt me dus in eerste instantie te liggen aan de ASP.NET compiler die niet goed kijkt of hij al een gecompilde versie heeft. Op google zijn er genoeg problemen te vinden over ASP.NET en shares, maar daar men heeft men allerlei problemen met gebruikersrechten, terwijl ik de website gewoon draaiend heb. Iemand ideeën?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:30

TeeDee

CQB 241

Dus, als ik het goed heb je het volgende:
Een website (gecompiled en wel), welke op een linux share staat, welke gerund wordt vanaf een IIS6 machine?

Waarom zo'n setup? (puur interesse :))

Mbt je andere probleem: De hele handel staat gecompiled op een share. Als je IIS de site _niet_ in zijn Temp kan vinden, dan gaat ie deze zoeken. Komt in de share, kopieert deze en gaat weer verder. Maar dit is speculatief en berust op een logische gedachte.

Komen we weer bij het eerste: waarom?

zal nog wel even rondneuzen, daar niet van :)

Edit: Dit artikel heeft het over een DFS als opslag. Daarin staan ook wat verwijzingen naar je .Net config mmc. Wel interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door TeeDee op 05-04-2006 18:49 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• richardversluis
Thanx voor je reactie! Eigenlijk zouden we alles op linux draaien, we hebben dus alleen de asp.net compiler nodig. Mono is helaas geen optie. De database en file server zijn linux cluster oplossingen, waaraan we windows webservers hangen voor het compilen en serveren.

De instellingen van de config tool waarover wordt gesproken in de tutorial staat hier al op full access, dus dat lijkt me het ook niet echt.

Het vreemde is dus ik totaal geen foutmeldingen krijg, dat er binnen de applicatie ook niks fout gaat. Ik zit alleen opgescheept met een extreem hoge load bij een simpele request.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

.net 1.1 of 2.0?? Zijn nml grote verschillen tussen die twee m.b.t. van te voren compilen e.d.

Of niet natuurlijk...

• richardversluis
giMoz schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:07:
.net 1.1 of 2.0?? Zijn nml grote verschillen tussen die twee m.b.t. van te voren compilen e.d.
O wist ik niet, ik gebruik 2.0.

• giMoz

giMoz

iets met meester...

.net 2.0 doet niet van te voren compilen i.p. Hij doet het wel een beetje maar naar verloop van tijd geloof ik dat ie alles weer weg doet. Je kan de .cs/.vb bestanden ook niet weggooien i.t.t. tot een 1.1. app die alleen maar de aspx/ascx en de .dll nodig heeft.

Das een verschil tussen 1.1 en 2.0: daar is veel over te doen geweest en MS heeft bijna een oplossing klaar: WAP (Web Application Project):
zie: scottgu's weblog: http://weblogs.asp.net/sc...ve/2006/04/05/442032.aspx
MSDN: http://msdn.microsoft.com...en-us/dnvs05/html/WAP.asp
en http://webproject.scottgu.com/ (tijdelijk offline )

Of niet natuurlijk...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

giMoz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:35:
.net 2.0 doet niet van te voren compilen i.p. Hij doet het wel een beetje maar naar verloop van tijd geloof ik dat ie alles weer weg doet. Je kan de .cs/.vb bestanden ook niet weggooien i.t.t. tot een 1.1. app die alleen maar de aspx/ascx en de .dll nodig heeft.
:?

Je kan in ASP.Net 2.0 ook gebruik maken van App_code en daar je .cs en .vb bestanden in kwijt, maar je kan ook alles naar .dll's gooien :) En afaik compileert hij het nog steeds van te voren en slaat hij dit op in een cache :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• giMoz

giMoz

iets met meester...

met de .cs/.vb bestanden doelde ik met name op de code behind files....
die mag je bij een 2.0 website niet weggooien...

Of niet natuurlijk...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:37

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

giMoz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:52:
met de .cs/.vb bestanden doelde ik met name op de code behind files....
die mag je bij een 2.0 website niet weggooien...
Mag best hoor, geen probleem :) Die hoeven niet in je productieomgeving te staan :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 17:21
Die codebehind files mag je nog steeds weggooien zolang je de boel maar zelf gecompileerd hebt.

Het probleem ligt hier volgens mij in de security. .Net vertrouwd code op een netwerkshare niet voldoende om lokaal te draaien, je zult het dan ook als vertrouwde lokatie moeten toevoegen.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:12

Swerfer

Hmm...

Je zou altijd kunnen proberen de zaak te precompilen en kijken of het dan wel werkt...

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_compiler.exe -p "path naar applicatie" -v / "path naar precompiled applicatie"

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1