Toon posts:

user aanmaken doormiddel van cronjob en php file.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik laat doormiddel van een cronjob door de user root een php script uitvoeren dat een user aan moet maken. Echter heb ik hierbij een probleem deze luid als volgt:

Als het php script uit word gevoerd dan maakt hij wel netjes een user aan maar hij wil geen wachtwoord setten, dit gebeurd echter ook als ik de commando rechtstreeks uitvoer vanaf root.
De regel ziet er zo uit:

useradd -g 910 -s /etc/ftponly -p mijnwachtwoord -d /home/testdir testuser

De user werkt pas zodra ik er een wachtwoord op heb gezet, hoe komt dit?

Ik gebruik fedora core 4.

Alvast bedankt

Verwijderd

ben je niet verplicht om er een wachtwoord op te zetten ?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Als ik het commando zo uitvoer werkt het gewoon; ik zou zeggen dat je even in je logfiles kijkt om te kijken of useradd wat te miepen heeft. Ik zou zo 1-2-3 niet weten welk logfile je moet hebben, maar daar kom je snel genoeg achter door met ls -ltr te kijken welke files als laatste zijn bijgewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb hem gevonden als ik het commando uitvoer dan komt er dit bij te staan in de logfile:

Apr 5 16:47:19 localhost useradd[7333]: new user: name=testuser, UID=507, GID=910, home=/home/testdir, shell=/etc/ftponly

kan het miss. iets te maken hebben met de shell /etc/ftponly zodat ze alleen via ftp in kunnen loggen?

Het rare is dat hij geen errors geeft en gewoon toevoegd, maar heelmaal geen wachtwoord set.

*edit

Nu heb ik denk ik het probleem gevonden hij encrypt hem niet... hoe komt dat?? Bestaat deze encryptie variant in php?

Weet allee niet wat hier mis aan is... iemand?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan vertellen waarom hij bij -p mijnwachtwoord niet encrypt??

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk gevodnen

crypt("mijnwachtwoord", salt);
Pagina: 1