Toon posts:

Vage 408 error melding van Apache Tomcat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via perl met LWP::UserAgent in te loggen op een apache tomcat/5.0.28 server. Dit doe ik als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#!/usr/bin/perl

use LWP::UserAgent;
use HTTP::Cookies;

my $username = "blaat";
my $password = "geheim";

my $cookie_jar = HTTP::Cookies->new();
my $ua = LWP::UserAgent->new(env_proxy => 1,
                             keep_alive => 0,
                             timeout => 60,
                             cookie_jar => $cookie_jar,
                            );

my $response = $ua->post('https://www.domein.nl/j_security_check',
      {
         j_username => $username,
         j_password => $password,
      });

print $response->content;

Hiervan krijg ik steevast de volgende foutmelding:
HTTP Status 408 - The time allowed for the login process has been exceeded. If you wish to continue you must either click back twice and re-click the link you requested or close and re-open your browser

description The client did not produce a request within the time that the server was prepared to wait (The time allowed for the login process has been exceeded. If you wish to continue you must either click back twice and re-click the link you requested or close and re-open your browser).
Deze melding komt dus vrijwel meteen, binnen een fractie van een seconde. Dat is het vage....

Als ik dit in een gewone browser doe (ik maak dan een lokaal html bestand met bovenstaand form erin) krijg ik deze melding alleen de 1e keer. Daarna gaat het inloggen wel goed. Tot ik de browser herstart, dan krijg ik hem weer 1 keer. Ook een login formpje op de server zelf geeft hetzelfde symptoom.

Ik heb zelf de server niet in beheer, ik interface er alleen op (met toestemming uiteraard). Een restart kan ik dus niet doen, laat staan config aanpassen van de server. De beheerder van de server kan me ook niet verder helpen met dit issue.

Op google heb ik me suf gezocht. Ik zie alleen maar mensen met hetzelfde probleem als ik maar geen enkele oplossing. Misschien dat hier iemand zit met een geniale inval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe dat in JSP zit, maar in gewone ASP taal weet ik dat zulke dinen wel eens opgelost kunnen worden met een: On Error Resume Next