Toon posts:

[apache + swf + java]caching

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Flash gebruikt een xml diene op ne apche webserver draait.

Een java programma upload ne nieuwe xml en flash ziet nog steeds de oude, alleen maar als ik een request doe via mijn browser naar de xml zelf, wordt deze heringeladen en vanaf dat moment ziet flash hem ook.

oorzaak: apache caching ( denk ik)
mogelijke oplossingen:
-vanuit mijn java programma vlak na de upload een http request naar mijn xml file sturen
-apache caching uitzetten voor bepaalde bestanden
-wachten tot dat de webserver mij nieuwe gegevens levert

Wat raden jullie aan?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat heb je zelf al overwogen? Wat zijn de plussen en minnen van je 3 mogelijke oplossingen?
Je kunt ook nog een "anti-cache parameter" aan je request toevoegen (iets in de trend van ../bla/bla.xml?rnd=$randomnumber) en er zijn nog wel meer manieren om dit te voorkomen of omzeilen. Maar je geeft WAY te weinig informatie. Hoe laad je in flash bijvoorbeeld die XML in? En is dat "gepolled"? Of eenmalig? Of...? En welke code gebruik je daarvoor? En...?

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 05-04-2006 16:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of het request vanaf een browser of vanaf een swf komt maakt voor apache weinig uit. Het probleem zal dus waarschijnlijk eerder bij flash liggen. Voor flash komt dit probleem mij trouwens redelijk bekend voor. Een oplossing is inderdaad wat RobIII al aangeeft, of door te kijken wat er gebeurt als je andere cache headers meestuurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
de xml wordt standaard ingeladen in flash:
code:
1
2
3
myxml = new XML();
myxml.onLoad = function (success){// verwerking}
myxml.load("myfile.xml");

ik was zelf aan het kijken id richting van java URL object en URLConnection.