PCI kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-07 14:28
Ik heb zo'n jaar geleden een Dell computer gekocht, hij beviel me het eerste half jaar goed totdat ik niet meer toekwam met de geintegreerde videokaart.
Toen wou ik een videokaart gaan kopen maar omdat ik er zogoed als niets van wist kwam ik thuis met een AGP kaart en bleek ik alleen maar over PCI slots te beschikken...
Daarna heb ik een geforce fx 5200 (pci) gekocht en die deed het redelijk.
Maar nu wil ik wat nieuwere games spelen en komt m'n videokaart niet meer door de minimumeisen van TES:Oblivion.
Mijn vraag aan jullie is ofdat jullie een goede pci kaart weten en eventueel een website waar ik die bestellen kan.
Mijn budget is nogal beperkt en ik kan eigenlijk niet meer dan 100 euro uitgeven.
Mocht er voor die prijs niets te halen zijn kan ik natuurlijk altijd nog even sparen maar ik heb hem liefst zo snel mogelijk.

Bij voorbaat dank,

Jeroen

Verwijderd

nope veel sneller wordt het niet. Je kunt nakijken of je een 128mbits of een 64mbits 5200fx hebt. Indien je een 64mbits hebt kun je nog proberen een 128mbits versie te vinden of een 128mbits radeon 9200/9250. Dat zou dan nog enig verschil opleveren.

Heb je al een 128mbits dan zou je kunnen overclocken, dat helpt niet veel maar goed.

• Jarrean
Ik heb nu een 128mbits.
Ik vind het een beetje raar van Dell dat ze er geen AGP slot in stopten, volgens een verkoper bij de dynabyte is er wel ruimte voor op m'n mobo maar is er geen slot op gezet.
Is er al een topic over dat overclocken?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jarrean schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:43:
Ik heb nu een 128mbits.
Ik vind het een beetje raar van Dell dat ze er geen AGP slot in stopten, volgens een verkoper bij de dynabyte is er wel ruimte voor op m'n mobo maar is er geen slot op gezet.
Is er al een topic over dat overclocken?
Er is een heel forum over overclocken. :)
Leef je uit!

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je een snellere videokaart wil hebben, zal je waarschijnlijk een nieuw moederbord moeten halen met een AGP- of PCI-Express 16x-slot. PCI-poorten zijn namelijk nogal beperkt in bandbreedte en daardoor zijn er geen snelle kaarten voor.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

let overgens wel op dat een 128MB kaart niet altijd 128mbit hooft te zijn! het 1e heeft te maken met je geheugengrootte en het 2e met de busgrootte tussen je geheugen en de chip.

• Jarrean
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:45:
let overgens wel op dat een 128MB kaart niet altijd 128mbit hooft te zijn! het 1e heeft te maken met je geheugengrootte en het 2e met de busgrootte tussen je geheugen en de chip.
O, dat wist ik niet, dit is de videokaart die ik nu heb, ik weet niet of ie 128 of 64 mbit is.

BVD,

Jeroen

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Paddixx schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:45:
Als je een snellere videokaart wil hebben, zal je waarschijnlijk een nieuw moederbord moeten halen met een AGP- of PCI-Express 16x-slot. PCI-poorten zijn namelijk nogal beperkt in bandbreedte en daardoor zijn er geen snelle kaarten voor.
Dan rest de vraag of die in de dell gaat passen.
Die willen nog wel eens een afwijkend formaat hebben.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
Jarrean schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:57:
[...]

O, dat wist ik niet, dit is de videokaart die ik nu heb, ik weet niet of ie 128 of 64 mbit is.

BVD,

Jeroen
Geheugen Capaciteit 128 MB aanwezig
Type DDR-SDRAM
Interface 64 bit

Als het 100% de zelfde is zou je dus een 64bit kaat hebben. Ja kan dus nog kijken naar de 128 bit verzie. Maar persoonlijk denk ik dat je er niet veel mee op schiet. PCI is gewoon weg traag.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

de 5200fx is ook een berucht geknepen kaart, de 4200ti is een stuk sneller, en volgens mij 2e hands nog redelijk te krijgen...maaaar geen dx9, ik weet niet of dat belangrijk voor je is

Beste film ooit

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bij de PCI uitvoering staat het er niet bij : http://www.gainward.net/products/product.php?products_id=33
Bij de AGP uitvoering staat inderdaad 64-bit: http://www.gainward.net/products/product.php?products_id=32

Opzich is het niet echt vreemd dat Dell geen AGP slot heeft toegepast. De systeempjes met onboard VGA zijn over het algemeen niet bedoeld om op te gamen, maar meer bedoeld voor kantoor werkzaamheden en daar heb je niet zo'n schokkende (snelle) VGA kaart voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 05-04-2006 16:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Jarrean
Ik denk ook niet dat dat het waard is, is een nieuw mobo aanschaffen moeilijk?
Ik heb nu al moeite met videokaarten en weet dus niet of het mij gaat lukken een nieuwe mobo aan te schaffen en te installeren.
Bovendien zit ik momenteel een beetje krap bij kas, dan wacht ik maar een tijdje en lees ik ondertussen wat topics over mobo's ;)

MVG,

Jeroen

Verwijderd

Dit zijn de minimum eisen voor oblivion

Minimum System Requirements:
Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Recommended System Requirements:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Officieel zou hij het kunnen redden, maar ik denk dat hij het echt niet gaat trekken.
dus dan zou het een ander moederbord met AGP/PCI en een beter vid.kaart maar dan zit je al heel snel boven je budget

Verwijderd

nieuw mobo kan idd , maar wellicht dat del een afwijkend formaat gebruikt in jou kast waardoor het dus niet lekker zou passen. Dat kunnen wij je zo ook niet vertellen.

Kostenloos zou overclocken zijn, daar win je ietswat mee en misschien dat sommige spellen dan net wat speelbaarder worden. Maar verwacht geen wonderen.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Jarrean schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:07:
Ik heb nu al moeite met videokaarten en weet dus niet of het mij gaat lukken een nieuwe mobo aan te schaffen en te installeren.
Bovendien zit ik momenteel een beetje krap bij kas, dan wacht ik maar een tijdje en lees ik ondertussen wat topics over mobo's ;)

MVG,

Jeroen
loop even bij een computer winkel naar binnen daar kunnen ze je vast wel advieseren over een eventueel nieuwe moederbord en grafische kaart

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

ShellGhost schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:00:
[...]

Dan rest de vraag of die in de dell gaat passen.
Die willen nog wel eens een afwijkend formaat hebben.
Ik denk dat het wel gaat passen :P Heb zelf ook zo'n fijne dell pc (2400) en heb toch maar voor gekozen om een niewe mobo + vidkaart. was rond de 200 euro (Assrock 880pro met pci-expres en agp, Nvidea 6800le). Wou eerst ook voor pci kaartje gaan maar ben blij dat ik het zo heb gedaan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 16:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MVG,

Jeroen
Nieuw mobo aanschaffen is redelijk makkelijk. Je loopt een winkel binnen, en je rekent af.

Maar goed, even een paar punten waar je rekening mee moet houden:
- je mobo is waarschijnlijk µATX formaat, dus dan moet de nieuwe dat ook zijn
- mogelijk heb je geen standaard voeding. Zoek eerst de pinout uit van je huidige voeding en vergelijk deze met de standaard ATX pinout om problemen te voorkomen
- Dell heeft vaak aparte koelconstructies, dus zorg dat je nieuwe moederbord de cpu op ongeveer dezelfde plek heeft zitten.

verder kun je kiezen wat je zelf wilt, zolang het maar ana je eisen voldoet.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43

MVG,

Jeroen
Het beste kun je een dergelijk systeem compleet verkopen als je er games op wilt draaien. Andere oplossing is een ander moederbord halen maar dan moet je inderdaad ook kijken of dit uberhaubt mogelijk is. Een snellere PCI kaart gaat je in ieder geval denk ik niet makkelijk lukken.

Ik heb hier nog een Geforce 2 MX 400 PCI met 64 MB liggen welke in de Pentium 3 700 Mhz van mijn ouders heeft gezeten. Deze combinatie was aanzienlijk trager dan mijn Geforce 2 MX "classic" met 32 MB AGP in mijn Athlon Slot A 700 Mhz.

Edit:
Overigens hoef je niet onder elke post de groeten te doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 05-04-2006 16:14 ]

Verwijderd

Ik heb een paar weken Oblivion gespeeld met mijn ASUS 6600 GT TOP. Als ik het gras uitzet en de view distance op 50% dan werkt het best vlot genoeg met de meeste instellingen op maximum. Geen AA en AF natuurlijk en alleen 1024 x 768.

Ik wil meer dus doe ik een upgrade naar PCI-e en de nieuwe nVidia 7900GT. De oude kaart staat bij de aanbiedingen voor 95 euro.

• Jarrean
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:09:
Dit zijn de minimum eisen voor oblivion

Minimum System Requirements:
Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Recommended System Requirements:
3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Officieel zou hij het kunnen redden, maar ik denk dat hij het echt niet gaat trekken.
dus dan zou het een ander moederbord met AGP/PCI en een beter vid.kaart maar dan zit je al heel snel boven je budget
Ik teste op deze site of mijn pc hem aankan, volgens de site was videokaart niet goed genoeg voor de minimum eisen.

Toen ik de pc zelf kocht had ik ook niet echt veel geld (ik was toen 16), vandaar dat het niet een echte gamepc geworden is.
Ik denk dat ik nog even doorspaar en dan maar gewoon een computerwinkel binnenloop en daar verder vraag voor een nieuwe mobo en videokaart.

edit,
Ok, de groeten laat ik nu maar ;)

Nog een edit,
Foutje eruit gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Jarrean op 06-04-2006 12:51 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:15:
Ik heb een paar weken Oblivion gespeeld met mijn ASUS 6600 GT TOP. Als ik het gras uitzet en de view distance op 50% dan werkt het best vlot genoeg met de meeste instellingen op maximum. Geen AA en AF natuurlijk en alleen 1024 x 768.

Ik wil meer dus doe ik een upgrade naar PCI-e en de nieuwe nVidia 7900GT. De oude kaart staat bij de aanbiedingen voor 95 euro.
Heel leuk en aardig, maar hij heeft dus een moederbord zonder PCI-Express en AGP, dus erg veel heeft hij er niet aan...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

}:O Inderdaad erg slecht gelezen 8)7

Is dat mogelijk? Zonder AGP en ook zonder PCI-e?

[ Voor 251% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 16:58 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:53:
}:O Is dat mogelijk? Zonder AGP en ook zonder PCI-e?
Bij Dell wel... :) of moet dat :( zijn...

Verwijderd

Dat moet :( zijn. Totaal geen upgrade mogelijkheden. Dat vind ik erg beroerd voor een computer. Is het al verouderd als je het koopt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:53:
}:O Inderdaad erg slecht gelezen 8)7

Is dat mogelijk? Zonder AGP en ook zonder PCI-e?
Men bedoelt zonder AGP of PCI-e 16x slot en ja dergelijke moederborden komen wel vaker voor, met name in merk computers welke niet bedoeld zijn voor het spelen van games, maar meer als Office Pc. Hier is helemaal niets vreemds aan. Het kan overigens best zo zijn dat de onboard VGA wel via een AGP bus verloopt, alleen heeft deze AGP bus geen AGP slot voor eventuele uitbreiding.
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:00:
Dat moet :( zijn. Totaal geen upgrade mogelijkheden. Dat vind ik erg beroerd voor een computer. Is het al verouderd als je het koopt.
Als je wilt kunnen upgraden moet het systeem hierop selecteren. Helaas was Ts waarschijnlijk niet zo goed op de hoogte van de mogelijkheden op het moment dat hij dit systeem kocht.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 06-04-2006 17:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Anders nog vind ik dat je met het kopen van de Dell PC waarschijnlijk naar een aanbieding hebt gegrepen (en zoals je zei je was krap bij kas). en met weinig ervaring van computers (je komt met AGP kaart thuis en je hebt er geen Slot voor) denk ik niet dat je ver komt met deze Dell PC. bijvoorbeeld zoals je wel eens in de reclames ziet Dell Inspiron dingen voor minder dan 400 Euro. daar kan nog best wel een moederbord in zitten wat nog steeds GEEN uitbreidingspunten heeft.

Het nadeel van zon niet uitbreidbaar systeem dat het als het ware versneld verouderd. zoals je nu gemerkt hebt met Oblivion.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik VB op "Dell PCI" zoek vind ik 152 topics, nagenoeg allemaal van mensen die hetzelfde willen al jij, TS. Je gaat me niet wijs maken dat je die allemaal doorgelezen hebt en daar *niets* tussen zat waar je wat mee kon...

Kortom, lees eens wat er al geschreven is (een paar topics is waarschijnlijk genoeg) in plaats van weer eens zo'n rond ding wat rolt en het bewegen makkelijker maakt nogmaals uit te vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.