Blat strooit Chinese tekens in logfile

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik gebruik Blat voor het versturen van logfiles, maar ik krijg er altijd extragratis(tm) Chinese tekens in mee.

Het commando dat ik gebruik is: blat file.txt -to mijn@email.nl -subject "Backup log"

De mail komt gewoon aan, alleen op willekeurige plaatsen staan Chinese karakters in de mail:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b1bcdc1e9d88dd8d0f48da33fa1f88a/thumb.png
(Clickable)
De file die gestuurd wordt, bevat geen Chinese tekens.

Op de site van Blat en het bijbehorende forum en de mailinglist is hier niets over te vinden. -attach, -attacht en -attachi leveren hetzelfde resultaat. Het lijkt er dus op dat Blat de inhoud van het bestand aanpast voordat het er iets mee doet.

Iemand enig idee wat er aan de hand is, en hoe ik het op kan lossen?

/edit
Owja, systeem is Windows 2000 Server SP4, maar ik heb hetzelfde probleem op andere Windows-versies. Versie van Blat is 2.5.0 en de SMTP-server is Exchange 2000. Eerder heb ik normaal met Blat kunnen werken met Windows 2000 Server, Blat 2.5.0 en Exchange 2000. Behalve het verplaatsen van data is er niet echt iets veranderd aan de servers.
En dan nu de oplossing: type backup.log>backup2.log. NTBackup maakt blijkbaar logfiles in een formaat dat Blat niet lust. Door het te typen naar een andere file, zet je het terug naar een formaat dat het wél lust. Ik dacht ik meld het even voor de record :)

[ Voor 34% gewijzigd door CmdrKeen op 24-04-2006 14:17 . Reden: Oplossing toegevoegd ]

Bloed, zweet & koffie