ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Verwijderd
Een heel klein kansje is dat de degaussing van je monitor stuk is, maar dat kan je testen door manueel te degaussen, dan moet je 2 keer een klik horen. Na de eerste klik zie je het beeld even flink trillen, na een paar seconden moet je dan een tweede klik horen. Als dat werkt is je degaussing niet stuk, en verder kan het niks zijn eigenlijk.
Dat heb ik inderdaad! Ik heb daar een stekkerdoos liggen met een adapter zodat het dockingstation voor mijn pda voeding krijgt. Zou het die adapter kunnen zijn denk je???? Of die hele stekkerdoos???mae-t.net schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:34:
Grooste kans lijkt me dat je links een netadapter of halogeenlamp hebt liggen of staan. Boxjes kan ook, maar niet als je die al weggehaald hebt.
Een heel klein kansje is dat de degaussing van je monitor stuk is, maar dat kan je testen door manueel te degaussen, dan moet je 2 keer een klik horen. Na de eerste klik zie je het beeld even flink trillen, na een paar seconden moet je dan een tweede klik horen. Als dat werkt is je degaussing niet stuk, en verder kan het niks zijn eigenlijk.
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Res: 1024 x 768Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:39:
Op welke refresh rate heb jij je monitor staan?
Refresh: 85 Mhz
Heeft-ie altijd gestaan, maar sinds kort dus problemen....
Haal gewoon die stekkerdoos wegDutch_Baseline schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:52:
[...]
Dat heb ik inderdaad! Ik heb daar een stekkerdoos liggen met een adapter zodat het dockingstation voor mijn pda voeding krijgt. Zou het die adapter kunnen zijn denk je???? Of die hele stekkerdoos???
Ik vind het knap als jouw monitor een Refresh rate van 85 MHz heeft, mijne komt niet verder dan 100 Hz op die resolutieDutch_Baseline schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:53:
[...]
Res: 1024 x 768
Refresh: 85 Mhz
Heeft-ie altijd gestaan, maar sinds kort dus problemen....
[ Voor 27% gewijzigd door The Godsha op 05-04-2006 15:59 ]
Edit: Spuitje11
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 05-04-2006 15:59 ]
Ja, ook wel "demagnetiseren" genoemd. Dit zal helpen als er straling in het gebied van de monitor aanwezig is, maar wanneer een adapter in de buurt ligt zul je hier niet veel verder mee komen, eigenlijk helemaal niks.ThinkPadd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:58:
Je kan ook proberen de monitor te "Degaussen" dan wordt hij ontladen o.i.d.
Euh.... 85 is toch "normaal" op die resolutie op een 17" monitor of niet???The Godsha schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:56:
[...]
Ik vind het knap als jouw monitor een Refresh rate van 85 MHz heeft, mijne komt niet verder dan 100 Hz op die resolutie
Base
Heb ik gedaan idd! Maarre, maakt geen zak uit... helaas....ThinkPadd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:58:
Je kan ook proberen de monitor te "Degaussen" dan wordt hij ontladen o.i.d.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Je snapt 'm nog steeds niet. MHz of Hz is nogal een verschilDutch_Baseline schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:04:
[...]
Euh.... 85 is toch "normaal" op die resolutie op een 17" monitor of niet???
Base
Jij bedoelt Hz. Een vergissing dus.
/on topic: het kan wel degelijk zijn dat je monitor die trillingen houdt wanneer het voedingsblok niet de boosdoener is. Je hebt daar dan speciale ringen voor die je scherm kunnen demagnetiseren. Geen idee hoe je hier aan komt.
[ Voor 5% gewijzigd door NRGetic op 05-04-2006 16:27 ]
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Heb je de adapter(s) en of stekkerblok al weggehaald, alleen om te testen? En kijken of dat de boosdoener is?Dutch_Baseline schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:06:
[...]
Heb ik gedaan idd! Maarre, maakt geen zak uit... helaas....
Degaussringen zijn dat. Die zit al in je monitor gebouwdNRGetic schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:27:
/on topic: het kan wel degelijk zijn dat je monitor die trillingen houdt wanneer het voedingsblok niet de boosdoener is. Je hebt daar dan speciale ringen voor die je scherm kunnen demagnetiseren. Geen idee hoe je hier aan komt.
Van een adaptertje ernaast zal je monitor niet beschadigd zijn hoor. Als je monitor permanent gemagnetiseerd is gaat het beeld iig. niet trillen (je krijgt dan namelijk vervorming en kleurschifting, maar geen trilling, want het veld is statisch).
Ik weet niet precies welke Philips je hebt, maar als ik het model zo zie is tie van een serie die heel snel last heeft van verschillende velden (slecht magnetisch afgeschermd).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Life is not about specs, it is about joy!
Ja klinkt logisch iddShadowLord schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:18:
[...]
Degaussringen zijn dat. Die zit al in je monitor gebouwd
Die ring is dan ook alleen bedoeld om het beeldscherm van een televisie te demagnetiseren, omdat hier geen degausknop op zit...denkfoutje van mij
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Gaat dat door een muurtje heen dan????? Heeeeeeel apart! Mijn monitor staat niet eens in de buurt van een wachmachine o.i.d... Kan het ook niet zijn dus! Bovendien is het opeens 'verschenen', had er nooit eerder last van!!!bartvl schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:22:
Bij ons thuis hadden we ook last van de wasmachine aan de andere kant van de muur, dit gaf ook bibberingen in het beeld. ERg irritant.
Base
Hoe weet je dat dan???ShadowLord schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:18:
[...]
Degaussringen zijn dat. Die zit al in je monitor gebouwd
Van een adaptertje ernaast zal je monitor niet beschadigd zijn hoor. Als je monitor permanent gemagnetiseerd is gaat het beeld iig. niet trillen (je krijgt dan namelijk vervorming en kleurschifting, maar geen trilling, want het veld is statisch).
Ik weet niet precies welke Philips je hebt, maar als ik het model zo zie is tie van een serie die heel snel last heeft van verschillende velden (slecht magnetisch afgeschermd).
Edit: Enne, welke zijn dat dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Baseline op 07-04-2006 21:46 ]
Ik heb een geaarde stekkerdoos gekocht met opverspanningbeveiliging en nu heb ik weer een heel strak beeld!!!
Werkt perfect nu!!!
Bedankt allemaal!
Base.
Actually.... Hebben TV's dat wel. Als je je TV aanzet begint ie met een degauss. Dit geld overigens ook voor je monitor. Echter, het komt vaak voor dat monitors zo lang aanstaan (27/7 dus) dat het handiger is om er een knopje voor te hebben.NRGetic schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:58:
[...]
Ja klinkt logisch iddAnders kon je een monitor ook niet degaussen
![]()
Die ring is dan ook alleen bedoeld om het beeldscherm van een televisie te demagnetiseren, omdat hier geen degausknop op zit...denkfoutje van mij
TV's staan in de regel veel korter aan en hebben ook minder problemen met magnetisatie omdat deze een veel lagere resolutie hebben (dus een kleine afwijking is niet zichtbaar).
Die ringen zijn meestal om andere dingen te demagnetiseren (bulk-eraser anyone?
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"