Ik gebruik de volgende code om een lijst van keywords te krijgen uit een tekstveld waarin per waarde meerdere woorden kunnen staan met spaties :
Nu trim ik die woorden van spaties om het resultaat (de keywords) daarna als een lijst te echo-en. Nu gaat dat goed voor 1 spatie maar als er meerdere spaties achter elkaar staan worden de spaties als resultaat weergegeven. Hoe kan ik dat voorkomen? tx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php $query = "SELECT * FROM tabel"; $res=safe_mysql_query($query); $teller=1; while ($arr = mysql_fetch_assoc($res)) { $trimmed = trim($arr["keywords"]); //trim whitespace $trimmed_array[$teller] = explode(" ",$trimmed); //separate key-phrases into keywords $teller++; } $tel=1; while ($tel<$teller) { foreach ($trimmed_array[$tel] as $trimm) { echo $trimm."<br>"; } $tel++; } ?> |
Nu trim ik die woorden van spaties om het resultaat (de keywords) daarna als een lijst te echo-en. Nu gaat dat goed voor 1 spatie maar als er meerdere spaties achter elkaar staan worden de spaties als resultaat weergegeven. Hoe kan ik dat voorkomen? tx
[ Voor 7% gewijzigd door Zillion01 op 05-04-2006 15:20 ]