Toon posts:

[PHP] uit welk land komt de client??

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je via PHP ook kunt achterhalen of de client ook uit NL komt??

Ik word namelijk helemaal gek van alle 'vi*gra' spam in mijn gastenboek.... Heb al geprobeerd om ip-ranges te blokken, maar die zijn te random.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Taal van de browser zou je als uitgangspunt kunnen nemen. Hoewel mijn Firefox Engels is :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

Exterazzo

Qeasy

Als het een spambot is, kun je misschien kijken naar de User Agent string en daar kan je ook vaak de browsertaal uithalen.

Je kunt toch ook de hostname van een bepaald IP opvragen en daaruit afleiden uit welk land de bezoeker komt.

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
oke.. hier kan ik al weer wat meer mee,

had gehoopt dat ik het direct kon vinden .. maar goed met een beetje nadenken valt het ook wel consequent af te leiden!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Niet direct. Er is geen functie 'getCountryOfRemoteUser()'. Over het bepalen van de afkomst van je gebruiker zijn echter legio topics te vinden in de search en daarnaast zijn er over het onderwerp 'gastenboek spam' de laatste tijd ook al meerdere topics voorbij gekomen. Ik kan mij dus niet helemaal aan de indruk onttrekken dat je nog weinig vooronderzoek gedaan hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.