Ik denk dat je gewoon te weinig van gamedevelopment afweet want wat je zegt klopt gewoon niet.
Laten we hier maar over ophouden, want ik denk niet dat we hier ooit uit gaan komen

Ik bekeek het meer vanuit het perspectief van de overkoepelende studio, om aan te geven dat er ook andere factoren kunnen zijn dan 'programmeergemak' die meespelen bij de keuze voor een dev framework. Natuurlijk levert MS zo ook support (mag ook wel voor dat geld), maar als je als studio dan al aan het twijfelen was om voor een commercieel framework met bijbehorende API te kiezen, dan geeft de MS support op XNA wel de doorslag.
Maar goed, ik laat dit punt even vallen uit de discussie, want ik hoef geen reclame voor XNA te maken, dat moet MS maar doen

(MSDN link) ... Daarvoor heb ik te weinig in-depth kennis van XNA.
Ik ben ook niet verder op zoek naar info over XNA, maar juist over console development:
Gepost door websjwans:
... Ik ben al een half jaar aan het proberen om wat meer info over console development te verzamelen...
De enige presentatie op die MSDN page
over de 360 had ik al een keer bekeken, maar daar staan nou ook weer geen brilliante inzichten in, eigenlijk alleen wat interessant specs uitgelicht. Daarom hoopte ik dus dat ik van jou wat hands-on info kon loskrijgen...
Is dat zo? Het aantal gamedevelopers slinkt juist, door de gigantische exponentiele groei in kosten van het maken van een game door de steeds verdergaande ontwikkeling van de techniek.
Volgens mij wel ja, je hoort toch vaker dat mensen die 'in the industry' zitten zelf wat beginnen. Daarover heb ik verschillende nieuws items gelezen op GameDev, een team met mensen met meer dan 3+ releases achter hun naam was op GameDev laatst ook op zoek naar jong talent en toevallig ken ik iemand van Ravensoft die afaik met een paar man ook onlangs voor zichzelf begonnen is.
Boeit verder ook niet, juist door die belachelijk explosief stijgende kosten, worden frameworks die development en content management makkelijke maken ook steeds belangrijker. Misschien zelfs wel belangrijker dan pure pixel-pushing power. Dat is nou net ook m'n hele punt.
Of je nou voor 1.5 miljoen 1 grafische ubergame maakt, of je maakt 3 gewoon mooie games voor 0.5 miljoen per stuk die misschien niet alles uit de hardware halen; de kosten zijn hetzelfde, de inkomsten zouden nog wel eens beter kunnen zijn voor die 3 games en het risico is voor de laatste optie gewoon maar 1/3e. Ik denk dat zelfs professionele publishers als EA in dit geval eieren voor hun geld kiezen.
[
Voor 200% gewijzigd door
Verwijderd op 05-04-2006 15:10
. Reden: .oisyn en m'n eigen lompigheid ]