[c#] performance issue propertyGrid

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:12
Ik heb het volgende:

een programma dat via een Canbus wat data ophaalt uit een aangesloten microcontroller.
deze data wil ik in een propertyGrid laten verschijnen. het zijn 10 items, waarvan ik de waarde erachter zet als property.

Heel leuk en aardig allemaal, maar ik zit nu met een probleempje:

Op het moment dat ik de propertyGrid vul (en dus nog niet de "update" laat verschijnen in de UI), wordt er een nette snelheid gehaald.

Als ik hetzelfde doe, maar dan ook nog de propertygrid laten verversen, gaat de snelheid terug, met ongeveer 62%. Hebben jullie hier ook wel eens problemen mee gehaald, of hebben jullie zoiets van:

gebruik geen propertygrid voor een overzicht, maar gebruik iets anders?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ga je bij het verversen ook opnieuw data ophalen ?

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:12
Ik ben er zojuist toevallig achtergekomen.

Het was een samenloop van omstandigheden:

1) Mijn eigen, stomme, domme fout. Ik deed een refresh na het veranderen van elke waarde, maar omdat ik toch 10 items tegelijkertijd binnenhaal, kan het dan.

2) Een andere applicatie die daarmee samenwerkt, zat een beetje in de weg. Daar een optie uitgezet, en het loopt als een trein nu.

sorry voor het openen van dit nutteloze topic, maar ik heb er echt lang op gezeten tot ik het Eureka moment kreeg ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
vaak als je het uitlegt aan iemand, dan zie je zelf ineens de oplossing :) dus het topic heeft zijn nut weer bewezen :D