Hallo,
Ik heb een programma ontwikkelt voor een bedrijfje.
Dit bedrijfje wil ook nieuwsbrieven versturen via Microsoft Outlook.
Nu kan ik in via de volgende code wel outlook aanroepen
Het probleem hiervan is dat ik maar maximaal 240 caracters aan emailadressen kan meegeven en dat is voor een nieuwsbrief natuurlijk veel te weinig.
Nu kan ik wel een bestandje aanmaken en dat openen met shellexecute, maar dat werkt (nog) niet.
Als ik een .eml bestand aanmaak dan opent deze mooi Outlook Express, maar dit is niet wat de klant wil. Als ik een .msg bestand wil openen krijg ik de volgende foutmelding:
natuurlijk heb ik alle rechten en bestaat het filetje.
Verder heb ik ook het volgende nog geprobeerd:
Helaas werkt dat ook niet.
Iemand enig idee hoe ik vanuit een zelf ontwikkeld programma Outlook kan openen en daarin alle emailadressen, een onderwerp en een body mee kan geven?
Alvast bedankt.
Ik heb een programma ontwikkelt voor een bedrijfje.
Dit bedrijfje wil ook nieuwsbrieven versturen via Microsoft Outlook.
Nu kan ik in via de volgende code wel outlook aanroepen
code:
1
2
| ShellExecute(NULL,"open","MailTo: info@uwbedrijf.com",NULL,NULL, SW_SHOWNORMAL); |
Het probleem hiervan is dat ik maar maximaal 240 caracters aan emailadressen kan meegeven en dat is voor een nieuwsbrief natuurlijk veel te weinig.
Nu kan ik wel een bestandje aanmaken en dat openen met shellexecute, maar dat werkt (nog) niet.
Als ik een .eml bestand aanmaak dan opent deze mooi Outlook Express, maar dit is niet wat de klant wil. Als ik een .msg bestand wil openen krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
| Kan bestand niet openen: C:\Mail.msg. Misschien bestaat het bestand niet, hebt u niet de vereiste machtigingen om het bestand te openen of is het bestand geopend door een ander programma. Klik met de rechtermuisknop op de map waarin het bestand zich bevindt en klik op Eigenschappen om uw machtiging voor de map te controleren. |
natuurlijk heb ik alle rechten en bestaat het filetje.
Verder heb ik ook het volgende nog geprobeerd:
code:
1
2
| ShellExecute(NULL,"open",OUTLOOK.EXE /p "c:\\mail.msg",NULL,NULL, SW_SHOWNORMAL); |
Helaas werkt dat ook niet.
Iemand enig idee hoe ik vanuit een zelf ontwikkeld programma Outlook kan openen en daarin alle emailadressen, een onderwerp en een body mee kan geven?
Alvast bedankt.