Toon posts:

[Emule] Webserver op eigen webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Titel is niet echt duidelijke maar ik zal het even uitleggen, in Emule zit een webserver zodat je emule via een webinterfase kan gebruiken, dit is heel makkelijk aan te zetten maar nu heb ik zelf ook nog apache op ditzelfde systeem draaien en ik wil beiden over poort 80 laten lopen maar dat gaat niet werken

nu dacht ik......kan ik de webinterface van emule niet eruit trekken en in een subdomein of map van apache zetten.

iemand enig idee hoe dit moet?

ik heb al wel een tmpl files gevonden en de plaatjes die worden gebruikt door de webinterfase maar ik krijg dit niet werkend onder apache

helaas hier op het forum en google totaal niks kunnen vinden hierover

Bvd _/-\o_

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik neem aan dat je je 'normale' webserver zodanig kunt configureren dattie de url http://jouwip:80/emule doorzet naar de webserver van emule.

Dat heet reverse-proxy volgens mij.

Siditamentis astuentis pactum.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

moet je wel emule op een andere poort kunnen laten draaien.. anders lukt dat niet :)
Ik ken emule niet verder dus weet niet of dat mogelijk is, maar als dat kan dan zou je inderdaad jouwsite.nl/emule door kunnen laten zetten naar de emule webserver. (verrekte handige optie als je bedrijf alleen maar poort 80 door laat en je een audiostream van een andere poort wilt luisteren) dan is het net of de boel op jouw apache draait. Ik denk dat je het anders niet aan de praat krijgt. als iets een eigen webserver heeft heeft het waarschijnlijk ook zijn eigen interne commando's voor interne communicatie en die zijn niet zomaar beschikbaar via een stukje html.

[ Voor 12% gewijzigd door xzenor op 05-04-2006 15:28 ]