[Access 2003] Data import (Excel) naar specifieke tabel/rij

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Google en Microsoft Assistance hebben mij geen sluitend antwoord kunnen geven, vandaar dat ik het hier bij de pro's als laatste nog even probeer.

Ik probeer in Access 2003 gegevens vanuit Excel 2003 te importeren. Geen probleem via File > Get External Data > Import... of via een zelf geschreven Macro...

Maar het probleem is nu dat ik uit een Excel spreadsheet data wil importeren naar specifieke velden in een tabel in Access (via een Macro). Maar een Macro creeerd eigenlijk een nieuwe tabel en ik wil juist specifiek aan kunnen geven welke data naar welke tabel moet en naar welke kolom.

Iemand een idee? Macro met VBA achtige oplossing?

THANKS 8)

Goochem

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Volgens mij heb je drie mogelijkheden:
  1. Laat het importeren zoals het is en schrijf een aantal queries die vanuit de geïmporteerde tabel andere tabellen updaten. Dit kun je automatiseren met VBA.
  2. Als oplossing 1, maar dan met het Excel-bestand als Linked Table.
  3. Vergeet het importeren en open met VBA het Excel-bestand. Met VBA kun je alle rijen/kollommen aflopen op de manier die jij het handigst vindt en de data gebruiken zoals jij dat wilt. Het nadeel hiervan is wel dat dit wat trager is.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Ave KingRichard former Duke of Gloucester! _/-\o_

Bedankt voor je reply. Ik ga voor optie 1, met hier en daar een "workaround" moet dat wel gaan lukken. Geen verder tegenbericht betekend goed nieuws!

Groet KnightGoochem former Schapekop from Dordrecht present Kruikenzeiker from Tilburg 8)7

Goochem