Toon posts:

Criteria bij een goedkope dvd-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat er wat betreft dvd-spelers niks mis mee is om de blokker binnen te lopenen een goedkoop apparaatje te kopen. Waar moet ik op letten als ik:

* Wat types moet hij kunnen afspelen?
* Hij moet DTS en DD ondersteunen (misschien nog andere?)
* Beschikken over voldoende uit- en ingangen (Coax en/of optisch?)
* Scart, RGB, composiet, s-video (????)
* Nog meeer andere zaken.....?

ps. Ik wil hem kunnen aansluiten op JVC bbtv en Marantz sr4600

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Mijn ervaring met goedkope DVD spelers is anders niet best. Twee gehad, twee binnen een jaar kapot.

Geef twee tientjes meer uit en koop een A-merk bij de MediaMarkt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

I second that. Drie goedkopie dvd spelers gehad, alledrie hadden ze na verloop van tijd wel wat. De een ging spontaan aan/uit en liep geregeld vast, de ander las dvd's niet goed (met name gebrande dvds), veel artifacts in beeld, en de laatste gaf vaak plotseling een enorme brom op de audiouitgangen.

Nu heb ik een htpc die ten minste wel goed werkt :+

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
misschien kort door de bocht gedacht maar; goede gebruikservaringen? Voorbeeld: Na veel lezen hier op got heb ik de Yamaha DVD-S557 gekocht, speler van 150 euro en niets dan lof :)

Wel kleine edit: Defineer goedkoop natuurlijk; je hebt ze voor 50 euro goedkoop maar ook met dvdspelers; the sky is the limit. Dus 150e goedkoop?

[ Voor 30% gewijzigd door r0el op 05-04-2006 14:40 ]

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Mijn moeder heeft een goedkope van de Kruitvat, merknaam provision, die is echt hilarisch slecht. Hij geeft gigantische MPEG blok artefacts en heeft de saturation om minstens 2x de normale waarden ofzo. Ik vind het spuuglelijk. Ze is het totaal met me eens maar heeft nog geen nieuwe gekocht. Kijk voor haar 14" televisie maakt het natuurlijk niet uit maar hij zit nu op een plasmascherm...

Mijn broertje heeft er ook eentje van de Kruitvat, ook merknaam provision, dat is een heel andere speler met wel goede kleuren en niet zulke artifacts.

Dat is het probleem met veel van die goedkope mambo jambo apparatuur: het zijn allemaal rebranded dingen van obscure fabriekjes in China. Voor een deel gewoon zeer slechte kwaliteit.

Er was laatst een aanbieding bij de macro: 5x goedkope DVD speler voor 100 euro. Verkoop ze voor 25 euro per stuk en je maakt nog steeds 25 euro winst. Maar ja, het is gewoon troep, laten we wel wezen. En voor iets als 80 euro ofzo kun je een prima apparaat kopen van een merk met een zekere kwaliteitsstandaard die gewoon goed getest is (en waar je ook op kieskeurig.nl bijvoorbeeld wat gebruikerservaringen kunt lezen).

Ik zou zelf vooral letten op beeldkwaliteit en geluidskwaliteit en eventuele meldingen of hij sommige media niet of wel accepteert enz.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Prijs was idd rond de 50e

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

mr_a schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:40:
Mijn moeder heeft een goedkope van de Kruitvat, merknaam provision, die is echt hilarisch slecht. Hij geeft gigantische MPEG blok artefacts en heeft de saturation om minstens 2x de normale waarden ofzo. Ik vind het spuuglelijk. Ze is het totaal met me eens maar heeft nog geen nieuwe gekocht. Kijk voor haar 14" televisie maakt het natuurlijk niet uit maar hij zit nu op een plasmascherm...
LOL :D
Ja wat wil je.. heb je een plasmascherm, hang je er een DVD-spelert van de Kruidvat aan :o

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Oké wil iemand mijn dag even maken of breken?

Ik heb de Phillips DVP3040 gehaald voor 65,- (opzich prima prijs), maar nu kom ik er thuis achter (zelfs nog niet eens uitgepakt) dat hij GEEN DTS ondersteuning heeft. Mijn receiver heeft dat dus wel en ik hoopte dit ook te kunnen gebruiken.

Heb ik bij deze mijn neus gestoten en moet ik hopen dat ik hem ingepakt en wel kan terug brengen, of is het voldoende als de receiver DTS ondersteunt (plz plz) ?

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Helaas, je DVD-speler moet ook DTS ondersteunen. Ik hoop dat je hem ingepakt hebt laten zitten en dat je hem kan ruilen voor eentje mét DTS.
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:17:
Oké wil iemand mijn dag even maken of breken?
*knip*
Heb ik bij deze mijn neus gestoten en moet ik hopen dat ik hem ingepakt en wel kan terug brengen, of is het voldoende als de receiver DTS ondersteunt (plz plz) ?
Pagina: 1