nForce4 op Epox probleem

Pagina: 1
Acties:

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-04 16:23
Beste mede tweakers,

ik heb sinds gisteren een nieuwe processor (3800+ X2) en ik heb hem natuurlijk meteen ingebouwd.
Nu is er alleen 1 probleem sinds gisteren, mijn geluid doet raar.
Als ik mijn boxen in de front-audio plug, heb ik nergens last van. Maar zodra ik het in het rear-panel druk, heb ik geen geluid.

Wat ik geprobeerd heb:
- Drivers opnieuw installen
- BIOS update
- met multimeter gemeten of contact maakte

Het gaat om het moederbord van EpOX, de 9NPA+. Ik heb verder een X800 non-pro en 2 reepjes Dane-elec 400mhz ram.

Het raarste vind ik dat als ik hem aan het front-panel hang, het wel doet en als ik het rearpanel gebruik het niet werkt. Ik heb met de multimeter de kanalen van de front-panel gemeten naar het rear-panel en ging gewoon goed?

Heeft iemand nog ideeën?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Staat de jumper voor het frontpanel wel goed? Er zit vaak een jumper op de borden om al dan niet aan te geven of je front audio hebt. Probeer die eens om te zetten. Anders ben ik bang dat ook jij één van de vele slachtoffers bent die een verrotte onboard soundcard heeft op een NForce4 bordje (de A8N SLI heeft vaker een kapotte dan een werkende volgens mij :P).

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-04 16:23
Dit moederbord had ik al langer en voor die tijd werkte het wel allemaal, dat was ik natuurlijk weer even vergeten te vermelden. Eerder had ik een 3000+ S939.

Ik vind het maar vreemd, btw ik heb geen aparte jumper om front-panel uit of aan te zetten.

Oké, ben erachter, de kabel van het front audio paneel zat verkeerd om :X SLOTJE

[ Voor 16% gewijzigd door k0ewl op 05-04-2006 14:37 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."