Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standby vergoeding van de It'er

Pagina: 1
Acties:
  • 1.617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:03

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoi

na aanleiding van een discussie bij ons op het werk over de vergoeding die hoort bij je stanby dienst wilde ik eens horen wat zo'n beetje de norm is wat uitbetaald word.

onze standby dienst ziet er als volgt uit

van ma tot vrij van 17:00 tot 23:00 (telefoontjes maar meestal smsjes van diverse systemen)
zaterdag van 7:00u tot 12:00u
zondag 10:00 tot 17:00

waarbij zondag net "nieuw" is en we daar nog geen vergoeding voor krijgen.

voor de rest krijgen we 100euro bruto.

is dit een redelijke vergoeding? en wat krijg jij voor je standby dienst?

Ik zou het doen!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 11:34
En dat is puur een vergoeding voor het standby zijn en krijg je extra betaald als er daadwerkelijk problemen zijn en je moet werken?

Voor alleen het standby zijn vind ik het wel okay, maar als er dan problemen zijn denk ik dat je best iets mag vragen (zeker als het later dan 2300 uur word eer het opgelost is).

Maargoed, ik sta niet standby, dus eik kan ik er niet echt iets zinnigs over zeggen :)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:03

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
de uren die ik maak vor b.v een call krijg ik dan gewoon uitbetaald alsof ik op werk zou zijn.

Ik zou het doen!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:48
Wij draaien ook standby diens en krijgen het volgende

ma - vr 18:00 / 06:00 3,- per uur bruto
za - za 00:00 / 23:59 4,- per uur bruto
Zo - zo 00:00 / 23:59 6,- per uur bruto

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik kreeg voor m'n standbydiensten (winkelopeningstijden buiten kantooruren) per maand een vaste vergoeding van €100 bruto. Omdat m'n enige collega een paar maanden ziek is geweest betekende dat elke donderdag- en vrijdagavond + elke zaterdag overdag en elke zondagmiddag bereikbaar zijn.
Gemiddeld kreeg ik zo'n 5-6 calls per week. De meeste konden telefonisch afgehandeld worden, maar het kwam ook regelmatig voor dat ik m'n laptop moest aanzetten.
Het hoorde bij de functie en in het normale salaris was er ook wel rekening mee gehouden, maar echt blij was ik er niet mee. Vooral op zaterdagochtend wakker gebeld kunnen worden is een vervelende aanslag op je weekend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik denk dat het er ook aan hoe groot de kans is dat je wordt opgepiept,

een vriend van mij krijgt 150 euro per weekend, alleen om alarm te controleren of die nog aanstaat, en als die afgaat, mag hij er naar toe, en dat gebeurt een keer in de twee drie maanden, en dan is het nog de vraag of hij aan de beurt is. De dienst is maar een keer in de twee weken.

Als je bijna wordt lastig gevallen gedurende het weekend, zou ik zeker half uurloon willen vangen. Iets leuks doen zit er dan niet bij.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik krijg €175 bruto per maand, is wel full-time voor het geval er een systeem of programma uitvalt. In de praktijk merk ik daar weinig van, alleen word ik af en toe gebeld als ik vrij / ziek ben en ze hebben me echt nodig.
Programma's merken we trouwens nooit iets van buiten werktijden omdat de werktijden voor het hele bedrijf van 9:00 tot 18:00 zijn (Call Center).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 23:28
Ik krijg voor een week stand-by staan (18:00 - 8:00 doordeweeks en 24 uur in het weekend) 259 euro bruto. Dit is tevens omdat ik plaatsgebonden ben, dwz dat ik binnen een half uur op me werk moet zijn als er echt stront aan de knikker is (wat bijna nooit voorkomt).

Verder kan ik voor elk incident dat voorkomt een half uur werktijd schrijven, ook al is het maar 5 minuten werk). Het werk wordt dus uiteraard ook betaald (125 tot 200%, afhankelijk van het tijdstip dat ik lastig gevallen wordt)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik kreeg voor standby dienst 15% van mijn uurtarief bij de klant, wat neerkomt op iets meer dan 15 euro/uur. Gelukkig ben ik er nu vanaf. Een tijdje is leuk, maar na bijna een jaar had ik er toch wel genoeg van ook al betaalde het niet slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 06-04-2006 15:05 ]

Verwijderd

Tja, hangt natuurlijk ook af van het type dienst. Hoe vaak moet je iets doen/ergens naar toe? Ik sta in princiepe 24/7 standby maar ben een keer 2 uur per week bezig buiten kantooruren.

Vergoeding : 0 EUR. (Verdien al goed..)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 20:36 ]

Verwijderd

Ik werk niet in de IT maar zit in een luchtvaartbedrijf. maar om een idee te geven hoe ik met me consignatie vergoeding zit.

Ik heb 1 keer in de 6 weken een week consignatie dienst van 0:00 tot 8:30 ( werkdagen ) en de zaterdag en de zondag. 7% van het uurloon per uur en als je op geroepen wordt is het gewoon overwerk tarief van dat moment. Een Consignatie dienst zit in een week dat ik late dienst heb van 15:30 tot 24:00.

Verder heb ik die week een dienstauto bij me om direct naar de lokatie kan gaan voor het geval ik niet via inbellen op de apparatuur de storing kan oplossen.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik liep standby op doordeweekse dagen van 03:30 tot 07:30 (inderdaad, maar 4 uurtjes per dag) en kreeg daar EUR 240 bruto voor.

Dit was overigens alleen voor het standby lopen. Als ik werd opgebeld moest ik vanaf Arnhem naar A'dam met een taxi, die ook werd vergoed en worden de uren van deur tot deur gerekend.

[ Voor 47% gewijzigd door Apie! op 07-04-2006 09:31 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

De laatste standby diensten die ik gedraaid heb leverden € 1,50 per uur op. Zodra de telefoon ging, mocht ik de teller aan zetten en een uur rekenen. 2 telefoontjes was dus 2 uur schrijven.
Dit was overigens gewoon thuis vandaan. Alle telefoontjes kon ik ook thuis via een VPN verbinding afhandelen.
Sterker nog, ik heb diverse zaterdagen in m'n zwembroek gewerkt :P Laptop via WiFi onder de parasol en gaan :)

Tegenwoordig werk ik bij een bedrijf die het contractueel bij de klant vast laat leggen. Daar is het dus elke keer anders. Maar er is wel een minimum van € 1,25 als ik het wel heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Gabberhead op 07-04-2006 10:01 ]

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34

Robtimus

me Robtimus no like you

€1.50 per uur? Daarvoor kom ik mijn bed niet eens uit. Dat zou een weeksalaris van €60 zijn, oftewel een maandsalaris van minder dan €250. Full-time, welteverstaan.

Bedoel je niet 1.50 en 1.25 maal je standaard uurloon?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

IceManX schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:25:
€1.50 per uur? Daarvoor kom ik mijn bed niet eens uit. Dat zou een weeksalaris van €60 zijn, oftewel een maandsalaris van minder dan €250. Full-time, welteverstaan.

1.5 x standaard loon voor alleen standby? Lijkt mij ook wel wat..

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

25% extra voor normaal standy en 50% voor de weekenden als je ook daadwerkelijk "on the job" bent.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 07-04-2006 20:20 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Waarschijnlijk 1,50 voor elk uur dat je standby bent, wordt je daadwerkelijk 'ingezet', dan krijg je je normale (overwerk?)loon.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 13:50

Cis

Ik krijg een vergoeding van 140 euro bruto per storingsdienst-week. Dit houdt dus in: een hele week standby staan. Gelukkig wordt er maar 1 keer per maand gebeld ofzow. De kans dat je wordt gebeld is dus vrij klein. Alleen lastig dat je er wel rekening mee moet houden. In die week even lekker een avondje doorzakken kan dus niet, want je kan gebeld worden dat je direct naar werk moet komen :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 22:57
Ik krijg voor een week stand-by een vergoeding van 450 euro bruto, dit is van maandag tot vrijdag van 18:00-07:00 en in het weekend 24 uur per dag.
verder krijg ik alle uren die ik daadwerkelijk moet werken er nog bij.

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Nee, ik bedoel echt 1 Euro en 50 cent per uur. Maar dat was dus alleen om m'n telefoon aan te hebben.
Zodra de telefoon overging schreef ik een uur vol tarief (plus eventuele overwerk toeslag). Wees niet ongerust, op die dagen kwam ik echt niet tekort :)

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

JaQ

Gabberhead schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:08:
[...]
Nee, ik bedoel echt 1 Euro en 50 cent per uur. Maar dat was dus alleen om m'n telefoon aan te hebben.
Zodra de telefoon overging schreef ik een uur vol tarief (plus eventuele overwerk toeslag). Wees niet ongerust, op die dagen kwam ik echt niet tekort :)
Even om te checken.. was dat bij de werkgever waar je in 2004 weg bent gegaan? (je weet toch wie ik ben?)

Ik draai eigenlijk nooit een standby dienst en als ik er een keer een draai dan hoort het er bij. Mocht ik nou overhoopt een keer gebelt worden in het weekend of 'savonds (stand by of niet), dan schrijf ik daar gewoon uren voor (op het op dat moment geldende tarief, na 20.00 140%, na 24:00 - 06:00 200% en in het weekend 200%). Mochten er reisuren bij zitten, dan schrijf ik die ook volledig (voor het dan geldende tarief)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

JaQ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:01:
[...]

Even om te checken.. was dat bij de werkgever waar je in 2004 weg bent gegaan? (je weet toch wie ik ben?)

Ik draai eigenlijk nooit een standby dienst en als ik er een keer een draai dan hoort het er bij. Mocht ik nou overhoopt een keer gebelt worden in het weekend of 'savonds (stand by of niet), dan schrijf ik daar gewoon uren voor (op het op dat moment geldende tarief, na 20.00 140%, na 24:00 - 06:00 200% en in het weekend 200%). Mochten er reisuren bij zitten, dan schrijf ik die ook volledig (voor het dan geldende tarief)
Ja dat was bij die ja :)

Deze regeling was afgesproken met de klant waar ik toen zat. Een jou vast wel bekende handelaar in automaterialen te Ede.

Pagina: 1