Aanschaf PCI videokaart voor dual monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• beyonix
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2020
Beste mensen,

Ik heb een beetje rondgelezen hier, maar niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden. Wat ik graag zou willen, is mijn 2e monitor met een betaalbare PCI kaart aansturen. Ik heb in het verleden al 2 keer een PCI kaartje gekocht (s3 virge en eentje waarvan de naam me nu even niet te binnen schiet, maar ook een uit diezelfde tijd, ander merk) maar om de een of andere manier wil het niet werken. Ik kan in mijn bios de AGP of PCI als primary zetten, dat maakt geen verschil. De computer start enkel die videokaart op die ik als primary heb ingesteld. Mijn 1e kaart is een Geforce FX 5200 (AGP) en wat ik zoek is eigenlijk een PCI kaartje die ik niet als primary hoef in te stellen om ze tegelijkertijd te laten werken. Weet niet of het uitmaakt maar heb net een nieuw mobo aangeschaft, die komt in een weekje binnen (Axper XP-K7S748).

Heeft iemand een idee om het probleem op te lossen, of een idee voor een alternatieve kaart die wel samen met die geforce werkt?

Heel erg bedankt alvast!

Merlijn

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
Misschien is het nog makkelijker als je een goedkope AGP kaart met twee VGA uitgangen scoort? Dat soort kaarten zijn er genoeg, met de huidige prijzen is een AGP plús PCI kaart om twee schermen aan te sturen in feite compleet achterhaald :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• beyonix
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2020
Dat lijkt me niet toch? Als ik een AGP videokaartje wil met dual monitor uitgang van minstens dezelfde kwaliteit als die Geforce 5200, dan ben ik meer dan 100 euro kwijt. Ik zie hier hopen mensen die met die s3 virge (die mij 10 euro heeft gekost) ook 2 monitoren aan de praat kregen... Klinkt voor mij toch aantrekkelijker! De Geforce 5200 mag dan niet de beste gamerskaart zijn in the field maar het is wel zo'n beetje wat ik me kan veroorloven en ik wil er ook niet op achteruit :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
2e hands is er genoeg leuks te krijgen. Met een krap budget moet je er het beste van maken en dan is een gebruikte kaart een leuke uitkomst zou ik denken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

http://www.dollarshop.nl/...68&catId=32&categoryid=32

Geforce 6200, de versie die unlockbaar is naar een Geforce 6600 voor 50 euro.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

dlmh

Lo-Fi

Et voila!

Een Ati Radeon 9250 met DVI & VGA

Er zal wel een DVI -> VGA converterplugje bij zitten, hoef je dat ook niet meer te kopen.. succes!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Het zou gewoon moeten werken, maar houd het volgende in je achterhoofd:
In je BIOS moet je PCI kaart als primary staan. De boot krijg je dan ook op dit scherm te zien.
Vervolgens kan je in het configuratiescherm->beeldscherm-> tabblad instellingen de AGP kaart zowel werkend krijgen, als als default beeldscherm instellen.
Dit is voor zover ik weet de enige manier om dit aan de praat te krijgen. Ik heb het inmiddels op 3 verschillende mamaplankjes (PCI kaart SiS 2361) werkend gekregen, zowel met 2000 als XP. Ik heb bij één plank wel eerst onder Windows de PCI kaart moeten installeren, rebooten en BIOS daarna pas moeten aanpassen. Works like a charm

Geen Ping, wel Pong

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Heb pas geleden twee dual pci kaarten in een HP XW5000 ingebouwd. Daar ging het pas werken als je in het bios voor het pci slot de option rom scan enable aanzette.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2e hands GeForce4Ti-4200 kost tegenwoordig hooguit EUR 25. Zowat iedere 4Ti-4200 heeft twee uitgangen (meestal 1x HD15 en 1x DVI-I, wat natuurlijk dmv meegeleverde converter op HD15 kan aangesloten worden) en levert veel betere prestaties dan een FX5200.

Maar goed, met een beetje uitzoekwerk had je zowel dit kunnen ontdekken als wat pong hierboven noemt als je toch een losse PCI kaart (hij bedoelt overigens een SiS 6326) kiest.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.