Sneltoets voor Symbool

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Middag,

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om een symbool een sneltoets te geven. De meeste symbolen hebben dit al maar ik heb een symbool dat niet standaard een sneltoets heeft. Kan echter de mogelijkheid niet vinden in Windows Symbolen. Wil dit graag bereiken zonder extra software.

Heb al gezocht op google,got,newsgroups maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Voor alle symbolen bestaat er naar mijn weten wel een alt-nogwat combinatie, bijv alt-139 voor een é.
Deze combinaties kun je vast wel ergens op internet vinden. In word kun je wel sneltoetsen opgeven in de symbolen invoeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
ColdSTone schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:26:
Voor alle symbolen bestaat er naar mijn weten wel een alt-nogwat combinatie, bijv alt-139 voor een é.
Deze combinaties kun je vast wel ergens op internet vinden. In word kun je wel sneltoetsen opgeven in de symbolen invoeger
Zoals in de openingspost staat heb ik een symbool zonder alt-nogwat combinatie.
In Word kan het inderdaad, maar dan werkt dit nog niet in bijvoordbeeld Notepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:30
Er zijn wel programma's die je zou kunnen gebruiken. Een heel goed programma is Girder, daarmee kun je met vrijwel elk apparaat (van racestuurtje tot afstandbediening (en natuurlijk muis en toetsenbord ;)) acties invoeren. Dat symbool zou daarmee wel moeten lukken :). Het kost alleen wel geld, weet niet of er goede gratis alternatieven bestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door The__Virus op 05-04-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
The__Virus schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:25:
Er zijn wel programma's die je zou kunnen gebruiken. Een heel goed programma is Girder, daarmee kun je met vrijwel elk apparaat (van racestuurtje tot afstandbediening (en natuurlijk muis en toetsenbord ;)) acties invoeren. Dat symbool zou daarmee wel moeten lukken :). Het kost alleen wel geld, weet niet of er goede gratis alternatieven bestaan.
Zoals in de openingspost staat wil ik het zonder extra software bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kan je vertellen om welk symbool het gaat?
Misschien kunnen we met wat prutsen het voor elkaar krijgen.

Eventueel zit hij onder je ALT-GR ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

RedCellNL schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:20:
[...]

Zoals in de openingspost staat heb ik een symbool zonder alt-nogwat combinatie.
In Word kan het inderdaad, maar dan werkt dit nog niet in bijvoordbeeld Notepad.
Onder een sneltoets versta ik 'e, of hoe je dat ook doet als die toetsenbord instellingen standaard zijn. Alt combinaties zijn voor de meeste mensen namelijk niet zo snel ;)

Maar vertel idd even om wat voor teken het gaat, wie weet is er wel een sneltoets maar ken je 'm niet

hmm, vage unicode tekens hebben idd over het algemeen geen code lijkt wel, de 3 cijferige code's zijn iig ascii, viercijferige denk ik unicode, bijv. alt-0233 is é, maar die staat er dan weer niet bij alle tekens bij.

[ Voor 19% gewijzigd door ColdSTone|IA op 05-04-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ColdSTone schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:37:
[...]

Onder een sneltoets versta ik 'e, of hoe je dat ook doet als die toetsenbord instellingen standaard zijn. Alt combinaties zijn voor de meeste mensen namelijk niet zo snel ;)

Maar vertel idd even om wat voor teken het gaat, wie weet is er wel een sneltoets maar ken je 'm niet
Volgens mij bedoelt hij als sneltoets dat bijvoorbeeld CTRL-SHIFT-R een ® geeft.

Wat jij bedoelt is een samengesteld karakter :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd? wat lukte er niet aan? Om welk karakter gaat het? Hier is niks zinnigs over te zeggen. Het is net als naar de visboer gaan en de melding maken dat "de vis" op is ;)

Welke versie van Windows gebruik je ? Dit per de Windows Operating Systems - Policy. Het ontbreekt in de titel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1