FTP: Foutmelding no list permission verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Hallo,

Ik ben hier op het werk een ftp server op aan het zetten, het werkt allemaal prima op 1 ding na. De ftp server is bedoeld voor klanten om grote bestanden op te zetten als ze er hulp bij nodig hebben. Nu willen wij dus ook dat de klanten van elkaar de bestanden niet kunt zien. Dus wij hebben de List permissie uitgezet. Maar nu krijgen we dus elke keer al we via internet explorer naar de ftp server gaan een foutmelding dat je geen list permissie hebt. Als je dan op ok klikt kun je wel gewoon bestanden uploaden maar wij willen dus dat die foutelding niet omhoog springt. Weet iemand hoe we dit op kunnen lossen?

Ik heb hier al op de site gezocht op no list permission maar ik krijg geen een topic te vinden dat op mijn probleem lijkt. We gebruiken trouwens het programma GuiltFTPD.

Alvast bedankt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
ligt aan internet explorer en niet aan je server.

• dennis112
Ja maar is er ook een manier om die foutmelding niet te krijgen of een andere manier zodat de klanten elkaars bestanden niet kunnen zien?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
dennis112 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:59:
Ja maar is er ook een manier om die foutmelding niet te krijgen of een andere manier zodat de klanten elkaars bestanden niet kunnen zien?
Mja omhoeveel klanten gaat het? anders zou je gewoon per gebruiker een aparte inlog kunnen maken.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23

Nakebod

Nope.

Ik zal wel weer te simpel denken, maar wat dacht je van iedere klant een eigen gebruikersnaam, en eigen homedir.
Klaar, probleem opgelost :? En dan ziet de klant ook nog eens wat ze er al wel en wat nog niet op hebben staan.
Of moet het public ftp zijn? Denk dat het dan erg lastig gaat worden, al dan niet onmogelijk.

Editje: En ik zou als klant niet al te blij zijn met public, en ook niet met een gedeelde map met andere klanten.

[ Voor 16% gewijzigd door Nakebod op 05-04-2006 12:02 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• dennis112
Het moet idd public zijn, voor elke klant een aparte map maken is onmogelijk omdat de klanten bij ons software hebben gekocht en we niet weten welke klanten er allemaal support nodig hebben.

Het lijkt ons in ieder geval ook dat een klant niet blij is met een public map en daarom willen we er ook voor zorgen dat de bestanden die in die map staan niet gezien kunnen worden door iedereen.

Iemand misschien een ideetje of is dit onmogelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door dennis112 op 05-04-2006 12:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals gezegd: een probleem van IE. Geen IE laten gebruiken dus maar dat zal geen optie zijn verwacht ik zomaar :P

Optie: bouw een klein programmaatje die een random directorynaam aanmaakt op de FTP server en deze als link doorgeeft aan de klant. Zet listing uit op de onderliggende directory maar niet op de random dir. Nu heb je dezelfde mate van schijnveiligheid maar lukt het ook met IE..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dennis112
Oh sorry maar dat wordt me een beetje te ingewikkeld. In ieder geval bedankt voor al jullie reacties

Pagina: 1