Toon posts:

Is deze aanbieding goed? P-D820, 2GB, 999euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aanbieding gezien en wilde daar graag jullie mening over.
Ik ben al een tijdje niet meer erg op de hoogte van de componenten en hoe die samenwerken.

Hier gaat ´ie:

Het systeem moet voldoen voor: het normale huis- tuin- en keukenwerk... (Office, internet, Photoshop, etc.) en voor Videobewerking; Pinnacle bijvoorbeeld met digitale videocamera.

De volgende specs: (in sommige gevallen zijn de specs wat summier, maar de verkoper kon er niet veel meer van bakken)
AsRock MoBo
Pentium D 820
GeForce 7300 met 512 Mb PCI-E (wist niet dat die bestond, dacht dat ze met 7300 tot 256 gingen)
2 GB DDR
300 GB SATA
LG 17" TFT
DVD Reader
DVD RWriter
Draadloos Muis en Toetsenbord
WinXP

en dit alles voor het prijsje van 999Euro

ps zit geen Firewire op, maar voor 19 Euro hoeft dat geen bezwaar te zijn, toch?

groeten en alvast bedankt,

Chapuza

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Het is toch een aanbieding van Aldi?

Het was een systeem van nieuwste ontwikkelingen

BTX, PCI-E, SATA!!, Pentium D dual core enzo....

Verwijderd

ik heb het niet zo op asrock.

en je kan je systeem zo 1 voor 1 invoeren op bijvoorbeeld alternate, dan zie je gelijk wat je betaalt als jet zelf samensteld.

maar ik denk dat het wel een leuk aanbod is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet van Aldi,
Is van een lokale electronicaboer... Urende

Is het desalniettemin een goede prijs?
Of is er voor, zeg 300 euro meer, een veel beter systeem in elkaar te flansen? Eventueel zonder monitor.

Chapuza
Silver7 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:12:

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:34

Seraphin

Meep?

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:10:

AsRock MoBo +/- € 75 (uitgaande van 800 MHz FSB, max 533 MHz DDR2, onboard sound etc.)
Pentium D 820 +/- € 200
GeForce 7300 met 512 Mb PCI-E +/- € 75 (uitgegaan van een XFX, die idd 512MB heeft)
2 GB DDR € 200 - 250 (vele verschillen in specs, ik ben in ieder geval uitgegaan van 533MHz DDR2)
300 GB SATA +/- € 110 (Seagate SATA II)
DVD Reader +/- € 20
DVD RWriter +/- € 50
Draadloos Muis en Toetsenbord +/- € 50 (logitech setje, niet top-of-the-bill maar wel goed)
WinXP +/- € 80
LG 17" TFT niet te zeggen...

en dit alles voor het prijsje van 999Euro

Chapuza
Reken nog € 100 voor een kast + voeding etc. Bovenstaande specs komen dan op +/- € 1000; let wel: excl. monitor!

Wat dat betreft is het geen slechte deal; maar het blijft moeilijk (een voeding kan b.v. €25,- kosten voor een Qtec geval, maar als je je uitleeft ben je meer dan €100 kwijt)

Voor de mensen die willen weten waar ik de bedragen vandaan pluk; ik heb op de site gezoecht van de webwinkel waar ik meestal shop, naar het product wat het beste paste bij de beschrijving.

[edit]
Als je budget zo rond de €1000 is (evt. ex monitor zoals je aangaf), check dan anders eens de BBG op de frontpage; de multimedia computer specs komen volgens mij wel overeen met het door jou beschreven gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Seraphin op 05-04-2006 11:51 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar wat is de BBG?

Chapuza
Seraphin schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:47:
[...]

Reken nog € 100 voor een kast + voeding etc. Bovenstaande specs komen dan op +/- € 1000; let wel: excl. monitor!

Wat dat betreft is het geen slechte deal; maar het blijft moeilijk (een voeding kan b.v. €25,- kosten voor een Qtec geval, maar als je je uitleeft ben je meer dan €100 kwijt)

Voor de mensen die willen weten waar ik de bedragen vandaan pluk; ik heb op de site gezoecht van de webwinkel waar ik meestal shop, naar het product wat het beste paste bij de beschrijving.

[edit]
Als je budget zo rond de €1000 is (evt. ex monitor zoals je aangaf), check dan anders eens de BBG op de frontpage; de multimedia computer specs komen volgens mij wel overeen met het door jou beschreven gebruik.

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 13:53

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Best Buy Guide :-)

http://tweakers.net/reviews/613

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de BBG bekeken, en dat ziet er idd goed uit.

Verschillen:

AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) ipv PentiumD820
dat wint AMD, toch?

1 GB geheugen ipv 2 GB geheugen
dat wint mijn aanbieding

XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 ipv mijn Nvidia GeForce 7300 512 MB (bestaat die met 512?)
dat wint mijn aanbieding... denk ik... maar zou hier graag meningen over horen.

Einduitslag...???? Wie roept wat???

groeten,

Chapuza

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:34

Seraphin

Meep?

Uiteindelijk blijft het koffiedik kijken; die aanbieding waar jij het over hebt is in ieder geval geen rip-off denk ik.

In de vergelijking met de BBG komt IMO maar één duidelijk verschil naar voren; daar zit een (aardig goede) 19" TFT bij. Dat is voor mij heel wat waard t.o.v. een 17" (weet je trouwens welk type het is? kan nogal uitmaken).

Heb je anders een linkje naar de aanbieding? Met wat specifiekere gegevens (tft, mobo, ram, voeding) is het een stuk makkelijker een vergelijking te maken.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:30:
Ik heb de BBG bekeken, en dat ziet er idd goed uit.

Verschillen:

AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) ipv PentiumD820
dat wint AMD, toch?
Inderdaad
1 GB geheugen ipv 2 GB geheugen
dat wint mijn aanbieding
Grotendeels afhankelijk van de exacte specs van je RAM, in combo met je CPU zal 't niet van de AMD "winnen" mits je niet de volle 2GB gebruikt.
XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 ipv mijn Nvidia GeForce 7300 512 MB (bestaat die met 512?)
dat wint mijn aanbieding... denk ik... maar zou hier graag meningen over horen.
[...]
Nee, die 7300 is retesloom en heeft "gewoon" DDR3 geheugen ipv "GDDR3" wat op de 6600GT zit; de 6600GT loopt letterlijk rondjes om je 7300 ;)
Laat je niet verleiden door die 512MB ram die erop zit; de GPU is véél te traag om daar uberhaupt enig effect van te hebben; de resoluties waar 't wordt gebruikt trekt hij toch niet in games.

Verwijderd

Slechte deal :/
Dit systeem zou dan € 750,- moeten kosten exclusief scherm (dan heb ik nog een duur scherm genomen ook). Voor 750 stel je zelf wel iets beters samen, helemaal als je windowns (XP) zelf al hebt. Die 7300 is niks (net een soort geOC'de onboard graka :P), 6600 GT zal het beter doen.

EDIT: Met zelf samenstellen kom je eigenlijk altijd wel goedkoper uit, dus eigenlijk zijn alle complete pc's die je koopt dan slechte deals :9

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 16:14 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Silver7 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:12:

Met een aantal "krachttermen" maak je geen snelle computer: BTX is een ATX met luchttunnels (valt te tweaken), PCI-E is niet gegarandeerd sneller (AGP 8x wordt niet volledig benut), SATAII maakt weinig uit (harde schijven krijgen de 150MB/s van SATAI nog niet vol), Pentium D dual core (het is niet sneller/stabieler omdat het Intel is),... Bovendien vergeten ze de belangrijkste factor, de eisen/gebruik van de klant. Niet iedereen kan van een snelle computer genieten.

Wat doe je met de computer en details?
rapture in "HOe is dit systeem"
rapture in "Samengestelde PC"

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

BTX is een ATX met luchttunnels.
De layout van een BTX MB is totaal anders hoor. BTX is de toekomstige standaard, alleen is de vraag wanneer.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 05-04-2006 16:39 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
He Marnix.

Waar stel ik dat zelf samen? Voor die prijs?

dankje alvast,

Chapuza
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:09:
Slechte deal :/
Dit systeem zou dan € 750,- moeten kosten exclusief scherm (dan heb ik nog een duur scherm genomen ook). Voor 750 stel je zelf wel iets beters samen, helemaal als je windowns (XP) zelf al hebt. Die 7300 is niks (net een soort geOC'de onboard graka :P), 6600 GT zal het beter doen.

EDIT: Met zelf samenstellen kom je eigenlijk altijd wel goedkoper uit, dus eigenlijk zijn alle complete pc's die je koopt dan slechte deals :9

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 16:39
Voor hetzelfde geld kan je bij dell een 9150 bestellen met betere specs. Zekers als je belt kan je nog wat van ded prijs af krijgen.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:55:
He Marnix.

Waar stel ik dat zelf samen? Voor die prijs?

dankje alvast,

Chapuza
Wat dacht je van zelf in de Tweakers Pricewatch? Je bent 'n tweakert of je bent 't niet ;)

offtopic:
overigens is 't de standaard om je reply *onder* een quote te zetten en niet erboven; leest niet fijn omdat je eerst moet gaan kijken naar 't laatste deel voordat je uberhaupt weet waarop iemand replied

Verwijderd

Je kan gewoon via de PW van tweakers.net wat bij elkaar zoeken (doe alles in je winkelmandje, dan heb je daarna een overzicht met de totaalprijs enzo).
Je kan ook een Online shop nemen en daar alles in je "winkelmandje doen". Kijk bijvoorbeeld hier even voor wat goede shops.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu aan het kijken bij www.appinformatica.com.
Lijken redelijk geprijsd te zijn.

Denk dat ik daar een systeempje inmekaar schuif.

Wat vinden jullie hiervan??? Compleet X2 systeempje voor 1081 euro zonder monitor.

AMD A64 X2 3800+ > 315
ASUS A8N-SLI deluxe > 159,30
MAXTOR 300 GB SATAII > 129,60
1GB DDR2 Kingston PC667 > 138,80
Kastje
Cordless Logitech desktop S510 > 64,90
Ventilator > 11,50
Diskdrive > ...
DVD NEC DV5800 > 23,70
DVD RW NEC Labelflash 1688 > 49,10
XFX GeForce 6600 GT 256 MB PCI-E > 138,80

Totaal 1081,40 Euro

Is dit de moeite waard?

Waarschijnlijk heb ik allemaal fouten gemaakt met bord, geheugen, vuur maar raak....

groeten,

Chapuza

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 18:28 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Eerste wat me zo opvalt: AMD X2 processor met DDR2 gaat niet werken. Dat moet gewoon DDR400 worden :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:28:
Eerste wat me zo opvalt: AMD X2 processor met DDR2 gaat niet werken. Dat moet gewoon DDR400 worden :)
Die DDR400 heb ik geselecteerd... kom nu uit op 1042,50 Euro

Chapuza

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

Theo

moederbord

maar voor dit soort vragen of een zelf samengesteld systeem goed is, is er toch een prachtig topic??

[ Voor 33% gewijzigd door Theo op 06-04-2006 13:19 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1