[Flash 8] cacheAsBitmap

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben bezig aan een flash-game waarin behoorlijk veel vector-objecten voorkomen tegelijkertijd. Nu heb ik over de functie cacheAsBitmap gelezen waarmee de snelheidsproblemen die hiermee gepaard gaan aardig verminderd kunnen worden.

Maar na heel veel lezen en zoeken ben ik er nog niet echt achter hoe ik deze functie het best gebruik. Laat ik de functie los op elk object dat ik aanmaak, of op bijvoorbeeld een containerclip waar ze in zitten?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Kan allebei, volgens mij al zet je die "functie" op de containerclip dan wordt alles wat daarin zit gechached als bitmap.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hij zei "gechached" :P

op livedocs hebben ze het ook over dat je de hele movie kan laten bitmap cachen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of en hoe dit werkt, ik heb er nog niet mee gespeelt.
I think the difference between "cacheAsBitmap" and "use runtime bitmap chaching" (in the Flash Properties panel) is not very clear. Does cacheAsBitmap work on runtime too or on compile-time?

Stoer; Marduq

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Volgens mij werkt het altijd tijdens runtime? Lijkt mij tenminste erg logisch. Sterker nog, dat kan lijkt mij niet anders, je kan het namelijk met code aan en uitzetten.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Razorfist schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:03:
Ik ben bezig aan een flash-game waarin behoorlijk veel vector-objecten voorkomen tegelijkertijd. Nu heb ik over de functie cacheAsBitmap gelezen waarmee de snelheidsproblemen die hiermee gepaard gaan aardig verminderd kunnen worden.

Maar na heel veel lezen en zoeken ben ik er nog niet echt achter hoe ik deze functie het best gebruik. Laat ik de functie los op elk object dat ik aanmaak, of op bijvoorbeeld een containerclip waar ze in zitten?
Met de property cacheAsBitmap geef je voor de Flash Player aan (de graphic renderer) dat de MovieClip moet worden 'gecached' als een Bitmap, wat inhoudt dat de gerenderde Bitmap in het geheugen wordt gestored en met een simpele copy naar het scherm wordt gedisplayed. De MovieClip hoeft pas opnieuw gerenderd te worden als de MovieClip of de content daarin veranderd. Dit heeft als voordeel dat de Flash Player zich druk kan maken om andere onderdelen.

De MovieClip wordt opnieuw gerenderd als een van de volgende properties veranderd (of van de content):

* _xscale
* _yscale
* _rotation
* _alpha
* _width
* _height
* filters
* blendMode
* opaqueBackground
* transform

Er zijn nog andere scenario's ( als je met de Drawing Api gaat werken op deze MovieClip, of iets attached vanuit de library ) waardoor de MovieClip opnieuw gerenderd moet worden. Als dit elk frame gebeurd, heb je dus niets om de MovieClip te cachen, sterker nog het is nadeliger, omdat de Bitmap geheugen inneemt. Het is dus alleen nuttig bij MovieClips waarbij de content niet of nauwelijks verandert, of waarbij hele heftige vector shapes worden gebruikt (kaarten oid)...

HTH

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Bedankt voor alle replies! ik ga er mee aan het proberen :)
Het gaat om tiles die samen een level vormen. Deze worden eenmaal geplaatst en hierna alleen over het scherm bewogen, niet gescaled of op andere wijze veranderd.
Pagina: 1