IP Rocks
Verwijderd
Nope, het zal vast wel een keertje gaan komen, maar voorlopig is iedereen nog blij met z'n 5.1/DTS set en duurt het nog wel een tijdje (hoop ik, ik heb namelijk zo'n 5.1 set
), tegen die tijd koop ik wel een keer zo'n 7.1 set, nu heeft het nog niet echt veel nut.
Het is DTS "ES" en Dolby Digital Surround EX en het is 6.1 (een extra midden-achter kanaal dat uit de twee normale achter-kanalen wordt gedecodeerd, een beetje vergelijkbaar met de manier waarop Dolby Pro-Logic Surround het midden-voor kanaal uit de twee voorkanalen haalt).
Titels zijn er wel degelijk hoor! De eerste titel met 6.1 was een LaserDisc uitgave van Star Wars episode 1 (die nog altijd niet op DVD lijkt te komen). Waarschijnlijk heb je geen LD, maar DVD en daar heb je titels als The Haunting of Hill House (DreamWorks) en Memoirs of a Geisha (Sony pictures). En er zijn er meer. Even goed zoeken op de (inter) nationele DVD aanbieders.
Succes met je ongetwijfeld koele apparatuur!
Titels zijn er wel degelijk hoor! De eerste titel met 6.1 was een LaserDisc uitgave van Star Wars episode 1 (die nog altijd niet op DVD lijkt te komen). Waarschijnlijk heb je geen LD, maar DVD en daar heb je titels als The Haunting of Hill House (DreamWorks) en Memoirs of a Geisha (Sony pictures). En er zijn er meer. Even goed zoeken op de (inter) nationele DVD aanbieders.
Dat kloptOp woensdag 24 januari 2001 12:24 schreef marksanne het volgende:
Titels zijn er wel degelijk hoor! De eerste titel met 6.1 was een LaserDisc uitgave van Star Wars episode 1
Die Star Wars episode 1 was de eerste film waarin THX gebruikt werdt
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Ehm.....ik dacht bij 6.1 de center nog 's gesplitst was in 2 kanalen en bij 7.1 dus een extra midden -achter. Or am i mistaking...?Op woensdag 24 januari 2001 12:24 schreef marksanne het volgende:
Het is DTS "ES" en Dolby Digital Surround EX en het is 6.1 (een extra midden-achter kanaal dat uit de twee normale achter-kanalen wordt gedecodeerd, een beetje vergelijkbaar met de manier waarop Dolby Pro-Logic Surround het midden-voor kanaal uit de twee voorkanalen haalt).
rear-center, front-center-left en front-center-right? Klinkt goedOp woensdag 24 januari 2001 12:54 schreef WildThang het volgende:
Ehm.....ik dacht bij 6.1 de center nog 's gesplitst was in 2 kanalen en bij 7.1 dus een extra midden -achter. Or am i mistaking...?
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
Ok, niet helemaal dus.
6.1
In 6.1 you have the standard 5.1 configuration PLUS a mono rear speaker. It is typically centered behind the listener. You could have 6.1 however with TWO rear speakers, placed to the L&R of the listener. In 6.1 the rear channel is not a discrete signal. It is MATRIXED- like Pro Logic was matrixed from stereo.
7.1
In 7.1 you have the standard 5.1 configuration PLUS two rear speakers which are stereo and play different information from each other. Both of these additional rear channels are matrixed.
link: http://www.audioemporium.com/7_1.htm
6.1
In 6.1 you have the standard 5.1 configuration PLUS a mono rear speaker. It is typically centered behind the listener. You could have 6.1 however with TWO rear speakers, placed to the L&R of the listener. In 6.1 the rear channel is not a discrete signal. It is MATRIXED- like Pro Logic was matrixed from stereo.
7.1
In 7.1 you have the standard 5.1 configuration PLUS two rear speakers which are stereo and play different information from each other. Both of these additional rear channels are matrixed.
link: http://www.audioemporium.com/7_1.htm
nou... maak daar maar episode 4 van... (die eerste dus). Misschien was episode one wel de eerste met THX EX ofzoiets...Die Star Wars episode 1 was de eerste film waarin THX gebruikt werdt
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hmmm, ik ben gewoon blij met 5.1, in onze woonkamer was het al moeilijk genoeg om een fatsoenlijke 5.1 opstelling te bedenken die niet de hele kamer onleefbaar maakte, als je met 6 of 7.1 bezig gaat zal je echt een aparte "kijk" ruimte moeten hebben, want de luidsprekeropstelling zal die ruimte voor iets anders totaal ongeschikt maken...
Mja ik ken het probleem, om mijn Amp volledig te bezetten moeten er nu 10 speakers aan, aangezien je voor Dolby prologic en voor DTS je achter surround speakers engelijk op verschillende plaatsen moet hebben staan..
hou het nu maar ff op 4 full size en een mid, ben nog bezig met een sub maar vrees dat ik dan de flat uit geflikkerd wordt..
hou het nu maar ff op 4 full size en een mid, ben nog bezig met een sub maar vrees dat ik dan de flat uit geflikkerd wordt..
IP Rocks
The 7.1 system adds 2 more speakers to the 5.1 system. These 2 speakers are placed at the Left Middle and Right Middle of the listening area. Similar to the 5.1 system, a subwoofer is also included. Compared to the 5.1 system and below, the 7.1 gives you a much more immersive listening experience.
So [] <---------- Subwoofer
* <-- Central speaker
-----
* * <-- Front-left, front-right
* * <-- 2 new speakers
left-middle, right- middle
* * <-- rear-left, rear-right
So [] <---------- Subwoofer
* <-- Central speaker
-----
* * <-- Front-left, front-right
* * <-- 2 new speakers
left-middle, right- middle
* * <-- rear-left, rear-right
Nope, 't is echt episode 1. Je maakt een oude fout. De eerste delen die zijn verschenen waren in feite 'aflevering' 3, 4 & 5. We gaan met Episode 1 - The Phantom Menace terug naar wat er voor de 'delen' 3,4 & 5 gebeurde. Ja die George Lucas (inderdaad ook de stichter van THX) is een beetje een rare, maar hij weet wel wat films maken is! Overigens over de afkorting THX kun je redelijk eindeloos speculeren, want een officiele verklaring wordt er niet voor gegeven. Kijk voor meer info hierover op www.marks.cistron.nl/surround.htmOp woensdag 24 januari 2001 14:44 schreef JvS het volgende:
[..]
nou... maak daar maar episode 4 van... (die eerste dus). Misschien was episode one wel de eerste met THX EX ofzoiets...
Volgens mij begon de serie films ook met deel 4. En meneer Lucas zou er nog 3 bijmaken. En dat zijn/worden, deel 1, 2 en 3.
Pagina: 1