Toon posts:

Copperjet snelheid schiet terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu sinds 5 maanden een blije tweakdsl gebruiker maar nu is er toch iets aan de hand wat ik met mijn eigen ict achtergrond niet kan oplossen

Modem:
Copperjet 816-2p en 1616-2p

de modems staan ingesteld in routed met alleen de nat aan
ip's uitdelen etc doe ik via mijn Domein Controller

Lijn:
tweakdsl 24MBit

afstand centrale 1100 meter

het probleem:

Goede het zit alsvolgd, ik zou een dikke 24 mbit verbinding moeten kunnen hebben aangezien ik wide open hoor te staan, wanneer ik het modem (practisch op het isra punt) aan sluit duurd het intrainen ontiegelijk lang.. maar het gaat er om dat het wel gaat werken... het modem traint in op 11 mbit (allbij de 816 en 1616) dan ga ik fijn even downloaden etc en dan gebeurd het vreemde.. mijn snelheid klapt terug naar 7/8 mbit, nu kan dit komen door verschillende dingen, maar wanneer ik in het modem kijkt bij de dsl status valt me dit op:

Rx Attn DR 0

die hoort aan te geven hoe snel je verbinding is, mijn eerste idee was, dan hoor ik toch geen verbinding te hebben?? maar mijn internet werkt nog... op allebij de modems staat de nieuwste fireware en ook goed ingesteld (anders zouden ze niet allbij eerst op 11 a 12 mbit intrainen)

iemand nog ideen? ik weet het echt niet meer en met 1100 kb/s downloaden is toch leuker dan een brakke 700

en als ik het modem opnieuw start word er ipv de waarde 0 weer een echte waarde aangegeven die in mijn idee de max snelheid aangeeft van de lijn

als jullie meer info willen hoor ik het wel

bij voorbaad dank _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 09:44 ]